Livet på landet

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 8 november 2009 18:24

  

Fars Dag idag.

Betyder kaffe på sängen - för far - och mor åker snålskjuts Kyss och får också fika! Såklart!

Betyder långfika och tidningsläsning, ungar och hundar huller om buller. Härligt. Ett kommersiellt jippo, men också en anledning till långmorgon och babbelprat.

Sen blir det fika hos farfar, och hos morfar. En anledning till att träffas, om inte annat!

Av Maria - 7 november 2009 15:41

  

Jopp, så har Storasysters klass sålt Newbody under 4 veckor i höst. Nu har jag suttit och räknat ihop alla beställningar - 353 paket! Är det rekord, eller är det rekord? I våras sålde samma klass också Newbody, och jag tror de fick ihop 220 beställningar, som jag - och tjejerna - i vårt anletes svett sorterade och sorterade när grejerna kom. Då tyckte jag DET var ohyggligt mycket. Undrar vad jag kommer att tycka NU, när leveransen kommer?

Men pengar till klassen blir det, bra förtjänst och otroligt bra produkter och lättsålt!

Man laddar för en skolresa till Göteborg i vår, mycket välförtjänt, skulle jag vilja säga.

Ja, inte jag såklart, men klassen Skrattande!

Av Maria - 6 november 2009 21:27

  

... men samma som i måndags. Idag med mycket duktig praktikant. Noggranna som tusan båda två. Riktigt roligt att titta på. Idag fick Natta fina fossingar och nya skor, och likaså Titti. Med broddar. Vem vet, snart är vintern här, även om det inte känns så just nu.

Lite sovmorgon fick jag, för hovslagaren kom vid 8, och mycket fattigare blev jag. Närmare bestämt 2000 spänn.

Suck. Men hästarna blev fina. Till och med Tittis fånghovar blev som nya!

Om 8 veckor är det dags igen. Och förmodligen är det värt vartenda öre.

Utan hov, ingen häst - vet ni väl?

Av Maria - 5 november 2009 20:28

  

Jopp - det är sant. Lilla lakritstrollet Bella har blivit en stor dam. Häromdagen upptäckte jag att hon börjat löpa för första gången - 8 månader gammal. Eller ung. Nu är den över i alla fall - värsta valptiden, och Bella är på väg mot vuxenlivet Förvånad. Vuxenhundlivet, alltså.

Men tikskyddet var ingen favorit, tyckte hon. Bara ett nödvändigt elände...

Av Maria - 4 november 2009 23:21

  

... hette SKL:s (Sveriges Kommuner och Landsting) konferens i Malmö som jag och en kollega varit på under två dagar. SKL anordnar varje år branschdagen, där syftet bl a är att belysa utvecklingen inom den offentliga fastighetsförvaltningen, och i år gick den alltså av stapeln i Malmö.

Mycket intressant på programmet, bla föreläsningar om Fastighetsförvaltning i mindre kommuner, Äga eller hyra?, Energideklarationer och Energieffektiviseringar.

Bra föreläsare, och företrädesvis bara branschfolk, en och annan ekonom hade också letat sig dit.

Intensivt, men mycket bra. Sen hann vi se lite av Malmö också, som är en mycket vacker stad med många vackra byggnader och mycket kultur. Kan varmt rekommenderas, för er - som i likhet med mig - aldrig varit där.

Men... Borta bra men hemma bäst. Såklart. Längtar massor efter hemma när jag är borta Skäms...

Av Maria - 2 november 2009 18:34

  

Dit ska jag åka i morgon, på tjänsteresa, om allt går som det ska. Dvs om jag inte blir sjuk eller att det dyker något annat emellan. Storasyster ligger hemma i 39 graders feber och värsta halsinfektionen, så jag vågar inte riktigt ropa hej än...

Jag har faktiskt aldrig varit i Malmö Skäms. Inte vad jag vet iaf. Och i ärlighetens namn inte åkt X2000 heller, så det här ska bli några riktigt spännande dagar.

Återkommer om några dagar med rapport om läget i södra Sverige.

Av Maria - 2 november 2009 18:31

  

... har varit här idag. Dubbelt så dyr mot den förra, men Edwins fossingar blev riktigt, riktigt fina. Mycket nöjd Kyss!

Och med Edwin också, som trots sin sedvanliga misstänksamhet mot män i alla storlekar uppförde sig mycket exemplariskt. Det tackar vi för. Men för att gardera mig lite hade jag viskat lite i hans (ja, Edwins, alltså) öra innan hovslagaren kom. Men vad det handlade om, det stannar mellan Edwin och mig Tungan ute!

Av Maria - 1 november 2009 18:45

  

Idag har jag ridit Natta för första gången. Å jisses vad stor hon var - tyckte jag. Hon är 1,59 så fasligt stor är hon egentligen inte. Men jag tvekade några gånger innan jag slängde över benet (ja, naturligtvis drog jag fram en pall:) och satte mig i den härliga westernsadeln. Fick en släng av svindel och tyckte att jag satt väldigt högt upp Skäms.

Men - väl där var det en underbar känsla! Så härligt att rida, det var längesen sist kan jag säga. Har hoppat upp och hyfsat till Edwin nån gång, men annars är det många många år sen jag red.

Jag satt med ett leende som gick från öra till öra, kan jag lova. Och faktiskt, det är lite som att lära sig cykla, när man en gång lärt sig det, så sitter det. I det här fallet ridningen. Balansen kan det nog vara lite si och lite så med, med annars...

 Precis hur kul som helst, det här hoppas jag få möjlighet att göra ofta!

Kruxet är att Johnny också red en sväng efter mig, och risken var väl att han tyckte det var lika roligt...

Kul att leka cowboy tyckte han Cool!

Och Natta, ja hon var helt underbart snäll. Vilken häst! Hon stod så fint medan vi flyttade pallen hit och dit och tvekade och strulade. En riktig goding. Tack Natta, för idag. Det blir flera gånger!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards