Livet på landet

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Blixtra & Dunder fyller halvåret!

Av Maria - 8 februari 2011 19:45

SEX månader - hur fort går tiden egentligen?

Men jo, det var dags för de små luringarna att fylla halvåret idag. En härlig ålder på många sätt, mindre härlig på andra   om jag säger så.

Huset ser ut som ett fullständigt kaos när hon varit ensam några timmar - och jag som trodde i början att hon skulle vara lugn och fin - jo tjena;)

Har börjat få på moppo riktigt utav mallemamman fläckvis - som ibland är sååå trött på henne. Men sen är hon rätt kul emellanåt också. Energisk som få.

Men såklart är både hon och brorsan alldeles alldeles underbara. Om det nu mot förmodan var någon som trodde något annat?

Här Blixtra med mamma Ässi - två stiliga mallisar i vårsolen....

 

Ja, alltså Blixtra sitter och Ässi har som vanligt en pinne mellan tänderna... Om nån nu inte skulle se skillnaden... 

 
 
Ingen bild

Jill

10 februari 2011 10:19

Haha livet är aldrig tråkit och stillsamt med en malle i huset. Dunder hann sno en hel köttstek igår när jag blev hämtad från tåget, men vi misstänker att barnen hjälpte honom lite att komma åt den, dom tyckte han såg så hungrig ut ;)

Maria

10 februari 2011 19:46

Nej jag håller med. Och vem vill egentligen ha tråkigt? Inte vi iaf:) Men - oss emellan - börjar jag fundera på att burträna... vad tror du om det;)?

 
Ingen bild

Jill

11 februari 2011 09:34

Det verkar svårt att komma ifrån den där rackarns buren ;)Metallgaller verkar vara det enda som biter på påhittiga ungmallar ;)Dunder är överlycklig för att jag är hemma idag och vill bara ligga i knät, så vi har mysdag!

Maria

11 februari 2011 11:13

Låter härligt! Hos oss yrde vägen igen så jag är på jobbet först nu, och tjejerna är hemma från skolan... så Blixtra har också en kanondag... Hörs till helgen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Av Maria - Fredag 10 maj 23:28

Clara och jag tog en tur till Magasinet Iggelbo - och jisses vad med fina blommor och annat de har! Köpte lite blommor och ett par fina dahlior! Kära Clara i shoppartagen: Hem och planterade lite blommor, satte även om tomatplantor som vuxit ur s...

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards