Livet på landet

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Maria - 6 november 2011 09:36

... finns det en bok som heter, skriven av Anita Axelsson:

 

Jag (och tjejerna) har i veckan börjat en kurs, eller en studiecirkel kanske man kan kalla det, med samma namn - och innehåll - som boken. På vår klubb är det agilitysektionen som tagit initiativ till denna, och eftersom mina tjejer är med där fick vi alltså inbjudan till kursen - och jag mailade direkt och frågade om man fick vara med, trots att man inte kör agility? Självklart fick man det, och i torsdags var alltså första träffen.

Å huva, så roligt. Ett helt gäng tjejer - och en kille, som var som var insnöad på idrottspsykologi (ja, det var hans egna ord:) och som tycks vara mycket insatt i ämnet. En riktig tillgång för oss med tävlingsnerver, m a o.

Mycket handlar om att lägga nerverna åt sidan när man tävlar, vilket ju inte alltid är det lättaste när man helst bara vill spy av nervositet, avslappning, och att få verktyg för detta, målbildsträning, sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål - det här kommer att vara kanonnyttigt. Och roligt.

Sen att få utbyta erfarenheter och tankar kring detta, och bolla frågor, hoppas jag kommer att kunna ge oss jättemycket i tävlingssammanhang. Vi ska hålla på under vintern - och det här ska bli KUL!

I torsdags handlade det mycket om vad vi förväntade oss av kursen och varför vi var där. Och dra på trissor - de flesta av oss hade samma problemas...

Nästa gång är den 24 november, och jag ser redan fram emot det!

Men nu är jag och Bästa Blixtra på språng till klubben, där jag lovat grilla korv & hamburgare till hungriga tävlande idag, då klubbens spis ballat ur och vägrar samarbeta.  Så - tjingeling, så länge!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards