Livet på landet

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Maria - 1 mars 2012 16:01

... att Bästa Blixtra numera heter Besten Blixtra.

 

Idag har mattes nuttehjärta (ja, kärt barn har många namn) visat på ohyggligt dåliga sidor.

(Kan med ett annat namn kallas tonårsfasoner, eller slyngelfasoner...)

 

Såpass dåliga att matten blev tvungen att ta sitt nuttehjärta HÅRT i nackskinnet och lägga ner henne ordentligt.

Flera gånger dessutom. För att det lilla nuttehjärtat inte riktigt ville förstå vad matten menade...

Och det, mina vänner,vill inte säga lite, när det gäller Bästa Blixtra. För henne har jag knappt sagt NEJ till ordentligt någon enda gång - det har liksom inte riktigt behövts.

Men idag behövdes det.

Tänkte bara att ni skulle få veta, att även den Bästa  kan bli en Best. Ibland.

 

Och med detta i ryggsäcken, åker jag nu iväg på semester. Och hoppas att dumheterna gått över tills jag är tillbaka. (Och hur troligt är det på en skala   ?)



Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards