Livet på landet

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Maria - 6 mars 2012 18:12

... har vi roat oss med ikväll.

 

Jeezez vad med grejer. Kläder i massor, sängkläder, skor, smycken, smink, parfymer, väskor, mera kläder, marknadsmat, klockor - you name it. Och så förväntas man pruta. Tokpruta, dessutom. Vilket jag såklart har lite svårt för, men gjorde ändå några tappra försök - vänligt med bestämt. Och självklart fick jag igenom mina priser - för det mesta. Handlade bla en massa piké tröjor av fuskmärken, men av god kvalitet, en klocka med porslinsarmband som jag blev himlans förtjust i och som - just för tillfället - klär min solbränna:). En väska hann det också bli - plus lite annat smått och gott - innan sambon lessnade och ville ha mat.

     

Och hur kul var det inte att träffa en gammal jobbarkompis i detta myller av människor - tyckte mig höra någon som ropade Maria, och lydigt vänder man sig om, och där sitter Leila och Lars - från Tierp! Jätteroligt. Precis på den restaurangen vi tänkte gå in på. Förutom massor av prat och trevligt sällskap fick vi en vidunderligt god middag för två personer (kyckling i gul curry och kyckling i sötsur sås med ris, varsin öl och en flaska vatten) för 340 Baht - dvs ca 85 svenska kronor. Helt otroligt. Sen bar det av hemåt, röda och svedda efter dagens solbad i Kata Noi.

Men självklart hann vi runda kvällsmarknaden för att komplettera inköpen på hemvägen... en snabbis   ...

Av Maria - 6 mars 2012 11:57

... har vi tillbringat dagen idag.

Kata Noi ligger lite söder om Karon, så vi tog en Tuk-tuk för att ta oss dit...

 

Under strålande sol med bara enstaka moln - som tackochlov skymmer solen ibland - och ljumma fläktande vindar, på varm sand och i vågor som är varma och vaggande. Precis hur underbart som helst. Det här är paradiset jag kommer att drömma om när jag kommer hem...

 

Naturligtvis har vi tokbränt upp oss - tillochmed Johnny som annars är duktig att smörja på solskyddsfaktor - för här tar solen som ingenannanstans. Själv har jag haft sf 50 i ansiktet hela dagen, men tror aldrig någonsin att jag haft så mycket färg som nu. Förmodligen straffar det sig till natten, då man kommer att vrida sig och våndas av solsveda...

 

Hursomhaver - en härlig dag. Nu väntar kvällsmarknad i Karon, lite shopping och en sen middag.

Ciao!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards