Livet på landet

Direktlänk till inlägg 30 maj 2023

Lupiner ...

Av Maria - 30 maj 2023 20:06

... är en invasiv växt som ska föröka sig ohämmat.

Ack så inte hos mig   .

Jag när en dröm om en lupinslänt (invasiv eller inte - de är otroligt vackra!) mellan min gärdesgård och hästhagen. Som jag har sått lupinfrön under årens lopp, strösslat med dem, men inget tar sig. En sommar planterade jag lupiner i kruka och ställde utanför stalldörren - där det typ bara är grus - men tro på fan om de inte fröade sig där och växer nu ohämmat i gruset!

Nu har jag tjuvat lupinplantor på skogen och planterat i kruka, som jag återigen tänker ska få föröka sig på naturlig väg!

Hoppas hoppas   !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards