Livet på landet

Alla inlägg den 28 maj 2023

Av Maria - 28 maj 2023 22:00

... av Alex Schulman, nu på SVT play!

Av Maria - 28 maj 2023 21:59

... har jag gjort idag.
Strösslade 25 kg vägsalt tidigare i veckan för att minska på ogräset.

Men nu är det fint igen.

Skulle behövas några som rider på banan lite nu och då för att hålla den i bra skick!

Av Maria - 28 maj 2023 21:52

.., på friland idag.
Från tidigare fanns gräslök i massor, vitlök, rosmarin och nån palsternacka.

Fick ju såklart börja med att rensa, och så sådde jag lite.

Har ju ett projekt som jag inte riktigt kan släppa och det är ju att få sommarblommor i slänten mellan gärdesgården och hästhagen. Som jag strösslet fröer där, planterat lupiner och diverse invasiva växter, men inte ens de vill växa där.
Som det ser ut nu är det bara gammelförna, en krusbärsbuske, och några liljor som växer där.
Funderar på att ta grepen, vända på befintlig jord och sen ströa allsköns sommarblommor där.

Grattis också till min mamma idag på mors dag, where ever du är!

Av Maria - 28 maj 2023 21:38

... idag, och jag blev bjuden på finmiddag på Basta i Gävle, av Sofia och Clara och Filip.
Så mysigt, och så gott.

Härliga gänget!

Det blev Pizza Napoletana till middag..,

Och en liten chokladtryffel till kaffet.

Tack tjejer och Filip för en härlig kväll!

Av Maria - 28 maj 2023 21:28

... idag låg på 0,00 per kWh hela dan.

Då blev det disk och tvätt, flera tvättmaskiner fick gå.

Meanwhile, på stalltaket..,

Halleluja, prisad vare konungen. Och i veckan fick vi besked om att elstödet för november och december 2022 är på väg! Plötsligt händer det!


Av Maria - 28 maj 2023 21:24

... bjöd på städning, hundcykelpromenad och Örbyhusdagen.
Jisses vilket jippo. Knallar, utställare för bilar, traktorer och EPA-traktorer. Träffade människor man inte sett på länge, jätteroligt.

Käkade lunch, pratade med folk, lyssnade på en jätterolig trubadur, som både var duktig på att spela och sjunga OCH mellansnacka!

Och så dagens höjdpunkt, Magnus Carlsson!

Gud vilken proffsig kille! Han showar på samma sätt på ett lastbilsflak på Örbyhusdagen för ett hundratal åskådare, som han gör för en mycket större publik på Rival i Stockholm! Hatten av för honom, mäkta imponerad av hans ödmjukhet - och fantastiska framträdande!

Efter det sprang Katta och jag upp och hejade på pappa som hastigast, och lämnade en blomma och lite kylskåpsfyllning, sen åkte vi vidare hem till mig.

Här blev det strawberry daquiri och lite tilltugg i solen - och en massa prat och babbel. Fantastisk kväll.
Sen gick vi in för att äta lite, härligt sommarplock från den lokala Ica-butiken:

Bubbel, babbel och lite mat. Gudagott. Vi fick paltkoma och blev trötta, tror vi var isäng före 23:30, och Katta sov kvar.
Vilken härlig kväll!

Idag åt vi långfrulle, hundpromenerade och fikade innan Katta for hemåt!

Vilken härlig helg!

Av Maria - 28 maj 2023 21:09

... och trimmar gör jag, så det står härliga till just nu.

Herrejesus, vilken tid det tar. Om man vill att det ska vara fint

Det är fasiken vad gräset växer så här på försommaren. En gång i veckan räcker inte att klippa, snarare två eller åtminstone enochenhalv gång i veckan.

Min trotjänare!

Vi kör så det ryker!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards