Livet på landet

Alla inlägg den 21 maj 2023

Av Maria - 21 maj 2023 21:10

... har det varit si och så med på sistone.

Veckorna innan Cypern fick jag bara till träning en gång i veckan (vilket är på tok för lite), sen var jag grymt förkyld på Cypern    och nu har det gått två veckor ytterligare utan träning. Kan konstatera att det går fort att komma ur rutinerna (även om jag rör mig mycket och bubbar saltsäckar om 25 kg osv).
Man får verkligen se upp   !

Men ikväll tog jag mig i kragen och åkte ner och körde ett pass på STC, och konstaterade att jag verkligen saknat det, och att det var riktigt roligt. Misstänker att jag kommer att ha träningsvärken från hell imorgon.

Som jag brukar säga - det är som skönast när det är klart   !

På det handlade jag och slog till med Subway till middag (Chicken teriyaki). Det var inte dumt vill jag lova!

Av Maria - 21 maj 2023 21:02

... och långhelgen går mot sitt slut.

Började dagen med en cykelpromenad med malleflickorna innan det blev för varmt. Skönt att de får springa av sig (6 km) medan de orkar. Så tacksam för att jag bor där jag bor, så det är bara att ta cykeln från gården och rulla ut på långa - oftast otrafikerade - grusvägar.

Långfrukost på det, och sen lite klipp (promenadrundan i sommarhagen bl a) och trim (halshuggit maskrosor som smygböjer sig för gräsklipparen).

Klippte ju gräsmattan i fredags, och tamejtusan, ser det inte ut som om den skulle behöva klippas igen?
Lite poolfix parallellt med allting annat.

Fick fikabesök av bästa Ulla på eftermiddagen, jätteroligt att ses och prata bort några timmar. Hon är tokig i mina hundar och de gillar henne lika mycket   .

Knähund   .

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards