Livet på landet

Alla inlägg den 31 maj 2023

Av Maria - 31 maj 2023 23:01

... men jag skrattade så jag nästan grät när jag såg den här på instagramkontot artmemescentral:

Så hemsk och så himla rolig. På samma gång.

Av Maria - 31 maj 2023 22:38

Nu sticker min fina promenad- och träningsskog   .
HT Skogar går all-in och hugger ner så mycket det kan. Lite ledsamt.

Idag har de också breddat vägar och lagt på så grovt makadam att det inte går att cykla på det, nästan inte ens gå. Och det är verkligen inte roligt. Det här är ju mina gång- och cykelvägar...

Däremot sover jag för öppet fönster, och älskar det tidiga ljudet av skogsmaskinernas brölande och träd som fälls. Då sover jag riktigt bra.

Så glad att jag äger lite skogsmark mellan hästhagarna och skogsbolagets skog, så röjningen når ändå inte ända fram på knuten!

Av Maria - 31 maj 2023 22:31

Idag hoppade vi onsdagsträningen på brukshundsklubben och träffades istället några likasinnade för att köra sök.
Så roligt!
Vi körde 4 hundar i varierande ålder och på varierande nivå. Så roligt och alla var så duktiga.
Såå nöjd med Vinna-Pinna, hon tycker det är roligt med personsök och gör det så bra!

Gick en promenad på åsen med båda hundarna innan vi åkte hemåt, Pirran var med och satt i bilen medan vi tränade, hon hade fått en cykeltur innan vi stack till sökträningen. Så hon var säkert nöjd, tänkte jag skriva, men det är nog bara om du frågar mig och inte henne   .

Vilket fantastiskt ljus, bilderna är helt oredigerade. Hemma efter lite kvällsmat, så var de nog rätt nöjda, både Vinna och Pirran!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards