Livet på landet

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Maria - 22 maj 2023 23:03

... is da shit   .
Mot ogräs.
Någon tipsade och eftersom jag för en ojämn kamp mot maskrosor där de inte ska vara har jag nu saltat upp två säckar a 25 kg på grusgångar främst, uppfart och framför stallet. Idag köpte jag en tredje 25-kg säck och strösslade ridbanan och uppfarten till garaget. Herregud vad jag har saltat!
Läste också någonstans att kokhett vatten, direkt från vattenkokaren skulle vara toppen mot ogräs. Jag provade det också, men det tog sån tid att koka upp vatten så jag tröttnade ur (uthållighet är inte mitt andra namn   ).

Nu är min önskan att det kommer lite regn på detta så det drar med sig saltet ner i backen.

Förra sommaren preppade jag med Round Up men det funkade sådär.

Nu hoppas jag alltså att SJUTTIOFEM KILO SALT ska göra susen och hjälpa mig vinna slaget mot ogräset!

Av Maria - 22 maj 2023 22:55

... ikväll.
Positiva klubben på jobbet (förening för kommunal personal med uppdrag att hitta roliga event till reducerad kostnad) hade tagit in Månkarbo charkuteri för avsmakning av korvar, både varma och kalla.
Mäkta populärt!

Trots att jag inte är någon utpräglad korv- eller köttmänniska, var jag såklart tvungen att köpa med mig några paket hem.
Jaktkorv och jägarkorv fick det bli. Mumsigt värre!
Och rekommenderas såklart!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards