Livet på landet

Alla inlägg den 17 februari 2023

Av Maria - 17 februari 2023 20:04

... är på ingående!

Ska slå till med värsta styrkan inatt. Bäva månde gudarna, måtte taket ligga kvar! Och framförallt solpanelerna   

Av Maria - 17 februari 2023 19:59

... ett par istället-för-gummistövlar som jag funderar på att behålla. Min kära lillmalla har ju pippi på att tugga gummistövlar. Hon tycks också ha en förkärlek för just vänsterstövlar dessvärre. Om hon ändå hade tagit en av varje (en höger och en vänster) hade jag ju haft ett komplett par kvar. Men såklart, icke så.
(Kuriosa, köpte två par Tretorn stövlar - likadana, inom loppet av en månad då hon direkt hann sno åt sig det första parets vänsterstövel och tugga sönder, och knappt hann jag få hem nästa par förrän hon snaskade i sig vänsterstöveln av det paret också. Nästan så man skulle kunna tro att jag är en pinsamt dålig matte ?).

Jag har provat gummistövlar till förbannelse och dessa är nog det närmaste köp jag kommer!

Av Maria - 17 februari 2023 19:49

... är en svindyr produkt, men ibland nödvändig som tusan! Lillmallan i familjen har varit galet dålig i magen några dagar (och nätter!). Vi pratar sprutdiarre och ingenting annat. Började med att svälta henne ett halvt dygn och kokade sen maizenavälling och gav i små doser, men hon blev inte bättre. Hela den här veckan har jag sprungit och släppt ut henne var och varannan timme (tacksam för att jag inte bor på tredje våningen i ett hyreshus   ). Kan tänka mig att det är som att ha kolikbarn, jag har varit helt slut hela veckan   
Ikväll - efter att ha svält henne i 24 tim - har hon fått lite överkokt ris och en påse Fortiflora som hon får inta med andakt    354 kr för 30 portionspåsar!

Av Maria - 17 februari 2023 19:39

... är ju ett spännande fenomen! Jag är inte så aktiv där, så jag vete katten hur de hittar mig där? Jag får rapport varje vecka om hur många fluktare jag haft under veckan. Nyfiken som jag är tittar jag ju på vilka yrkeskategorier som tittat på mig.

Just den här veckan var underhållningsorganisatör en av yrkesgrupperna    man undrar ju lite nyfiket vad en sån gör?

Av Maria - 17 februari 2023 19:30

... för den årliga vaccinationen har vi genomfört i veckan. Båda vovvarna skötte sig fint. Nåja, Vinna är ju som ett yrväder och glad som en pelikan, som tur är. Så lite ostyrig kanske men go och glad. Pirran gör det hon ska utan några större känsloyttringar   
Vinna vägde 26,7 kg och Pirripirran 27,2 kg. Det står inte på förrän hon är ikapp PP   

Av Maria - 17 februari 2023 19:24

... besökte jag tillsammans med några vänner i veckan. Och nej, spåkulan var ett skoj för någon sådan behöver den här tjejen inte, hon är medial i sig själv och så duktig. För mig var det en galet omvälvande upplevelse både på gott och ont - men mest gott; trots att jag grät för att jag var så rörd större delen av kvällen åkte jag hem med en riktigt varm och skön känsla   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards