Livet på landet

Alla inlägg den 23 februari 2023

Av Maria - 23 februari 2023 21:50

... Rysslands intrång i Ukraina. Som de har skövlat och förstört. Så jävla fruktansvärt   .
Vem trodde ens att det här kriget ens skulle pågå i ett år?!? Och det finns inte en tillstymmelse till att Putin skulle dra sig tillbaka.

Dessutom sägs det att hotbilden mot Sverige ökar, bland annat från Ryssland och Kina. Det gör mig riktigt orolig och ger mig kalla kårar. Tänker att vi är så trygga i vår neutralitet vanligtvis, men vår ansökan om att gå med i NATO har ju ändrat på den saken.

Här går vi i vår trygga tillvaro och tror att vi är skyddade mot all världens elände.

Hua!

Man kan inte ens föreställa sig hur fruktansvärt det skulle vara.

Av Maria - 23 februari 2023 21:39

... är inte det roligaste jag vet. Därför blev jag så glad när jag såg en snöslunga till salu i närområdet.
Messade direkt och skulle få komma och titta samma dag.




Såg mig själv puttra runt med snöslungan, automatväxlad och självgående. Såg fram emot snöfallet som skulle komma idag.
Tills jag kom för att provköra den, då insåg jag snabbt att det inte var något för mig. Den gick i snigelfart och jag kände typ direkt att den inte skulle gå bra att köra på min fullgrusade uppfart. Dessutom har jag alltid bråttom och kalkylerade snabbt med att jag skottar för hand på en tredjedel av tiden som den här maskinen tar att skotta.


Så - jag tackade nej och åkte hem utan snöslunga och med pengarna kvar på fickan   .

När jag vaknade idag kändes det helt rätt, det var inget fel på snöslungan, det var nog bara inte min grej.

Så det blev snösläde och spade efter jobbet, som vanligt, och det gick ju bra det också!

Och på det en härlig brasa och kaffe framför TV:n!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards