Livet på landet

Alla inlägg den 21 februari 2023

Av Maria - 21 februari 2023 21:37

... gick käpprätt. Inte alls roligt. Och allt får jag ta på mig, såklart.
Inga foton eller filmer blev det. Tyvärr.

Note to self; it's a bad day, not a bad life   !

Av Maria - 21 februari 2023 16:15

... alltså semmeldagen på riktigt!
Stannade till och köpte en på hemväg från jobbet.
Inte så roligt att äta själv, men gott och hyfsat välförtjänt efter snöskottning både igår och idag.
Har ju lite att skotta också!

Snöade rejält både igår också idag på fm, så det fanns lite att ta rätt på.

Btw - semlan smakade mums efter skottningen !

Av Maria - 21 februari 2023 16:00

... gjorde jag rejält när jag var ute med hundarna igår. Slog runt riktigt. Gick på 10 cm nysnö på skogsväg som var delvis isbelagd under.
Fullständigt livsfarligt.  

När jag låg och kravlade och försökte känna efter om allt var helt, tänkte jag att det är väl i den här åldern - 60 minus - benbrott och lårbenshalsar och grejer kan börja spöka.

Men när jag ruskat på mig och konstaterat att inget nog var brutet, tassade jag hemåt, mycket försiktigt, i vägkanten, hämtade bilen och körde upp spår att gå i.

Sen skottade jag snö i en timme och åkte på buggkurs i enochenhalvtimme, för att inte stelna till.

Men ack som fan vad stel jag varit idag.   

Ändock mycket tacksam för att allt tycks helt!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards