Livet på landet

Alla inlägg under januari 2024

Av Maria - Torsdag 18 jan 22:07

... i ruskvädret.

Av Maria - Onsdag 17 jan 16:45

... denna gång heller.
Förbenat   .

Jag är verkligen ingen spelare. Köper aldrig lotter, spelar inte på Lotto, spelar Bingolotto en gång per år, på Uppesittarkvällen före julafton. Och då glömmer jag ofta borta att hämta ut ev. vinst (100 kr eller ny lott) om jag nån gång vinner.

Men nu har en kollega dragit in mig i spelträsket. Jag spelar Eurojackpot, en rad fredag och en rad tisdag, för 50 kr totalt på en vecka.
Än så länge har jag vunnit 113 kr på ett spel, men det är också allt.

Som ni förstår inväntar jag storvinsten   !

Av Maria - Onsdag 17 jan 16:30

Från minus 20 till minus 1 på ett halvt dygn, och snart tillbaka igen på minus 20.
Däremellan en hejdundrande blåst och ett par rejäla snösmockor, med varning om snö upp till 30 cm enligt nyheterna i morse.

TRETTIOCENTIMETER SNÖ!

Ja, ni hör ju själva.

Och efter lunch körde det igång. Man kan säga att det är som en vit vägg utanför fönstret på hemmakontoret.

Skottning, skottning, skottning. Igen.

Av Maria - Tisdag 16 jan 22:28

Sol och ca 20 minus. Bedårande lunchpromenad med malleflickorna men täcke på var ett måste.

Av Maria - Tisdag 16 jan 22:26

... ikväll.
Thank God för det, i den här kylan.

Pirran började med att tjyvsluka hela påsen med hackad kycklingkorv (ETT HELT PAKET) som jag tagit med till träningsgodis, sen låg hon på minus resten av kvällen. I ett obevakat ögonblick.

Sofia och jag och Johnny har bokat tisdagar 18-20 varje vecka t o m mars ut i Markdroppens Hundhall i Söderfors. Guld värt när det är mycket snö och kallt ute.

Av Maria - Tisdag 16 jan 09:28

Saxat från Instagram:

Av Maria - Måndag 15 jan 22:45

 med snö i massor, kom det idag.
Jisses, vilket väder när jag skulle hem från jobbet!

Bara hem och klä på sig, ut med hundar och sen skotta, skotta, skotta.

När det var klart blev det kaffe och årets första semla framför Guldbaggegalan med en brasa knastrande i bakgrunden!

Av Maria - Söndag 14 jan 20:15

... igen. I hundhallen i Söderfors.

Den här gången i konstellationen Eva-Mia-Jill och jag. Skojigt, och bra med feedback och utvärderingar!

Vinna och jag kämpar på men hittar inte riktigt bubblan. Och som Sofia (dottern) säger; det är väl inget man kan lasta Vinna för.
Och hon har såklart rätt.    

Med rätt förare hade hon kommit så mycket längre.
Av barn och fyllon får man höra sanningen, eller vad är det man säger?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards