Livet på landet

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Födelsedagsfirandet som snöade inne...

Av Maria - 24 november 2008 14:13

Idag fyller min pappa år - en himla många år, dessutom;) - och vi var bjudna dit på middag och tårtkalas ikväll. Mina föräldrar bor ca 3 mil härifrån, så jag tänkte att det ska vi väl klara, trots vädret.

Men när jag så tog hundarna och skulle promenera de 750 m vi har ner till stora vägen & postlådorna (ever heard of lantbrevbäring?) för att hämta posten så visade det sig inte vara nån enkel match... Efter ca 500 m fick jag ge upp. Då vi bor i ett öppet landskap hade vägen drivit igen så snövallarna som låg över vägen bitvis gick upp över låren på mig... Jag har nog aldrig varit med om nåt liknande - man skulle verkligen kunna uttrycka det som sjukt mycket snö! Lilla Fia fick simma i snön, så hon hade det tuffast av oss allihopa.


Ässi vill ju fortfarande busa med pinnar och hoppa i snödrivor och springa på snöfyllda gärden - hon tycker bara det är kul. Men så har hon ju förhållandevis rätt långa spiror också, vilket underlättar...



Så vi fick vackert vända hemåt - postlösa - och ringa till farmor som bor nere i centrum och kolla så att tjejerna kunde gå dit efter skolan idag, för om jag känner dem rätt har de väl bara jumpadojjor på sig i vanlig ordning, och då är det ju ingen höjdare att pulsa i 70 cm snö... Och att ta ut bilen på den här vägen är ju inte till att tänka på - trots att vi har en bil för vintervägar. Men nånstans går gränsen även för vad den förmår ;)

Så här ser det ut hos oss idag:



Så pappa - ha en riktigt bra födelsedag - vi kommer en annan dag & grattar, för idag är vi mer insnöade än vanligt här ;)

 
 
Ingen bild

Melinda

24 november 2008 17:49

Oj, jag tycker vi har mycket snö.
Men det är ingenting gemfört med er... Såg bilden på Fia när det ser ut som om hon simmar i snön.

 
Ingen bild

Anna, Hugo, Olga och Vera

24 november 2008 20:20

Helt rätt att stanna hemma även om det är himla tråkigt.
Det ser ju ut som när det snöat i Skåne ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 1 maj 22:17

Började dagen med lite hundträning - spår och uppletande. Spåret gick bra, men då var det skogsspår. Nöjd i a f. Mallenuttor. Pirripirran har ont i ett bakben och får inget göra, bara följa med på rastning. Fantastisk dag även idag, sol och v...

Av Maria - Tisdag 30 april 23:20

Tog tåget till Uppsala med vännen C. Vilket vårväder! Började med ett glas bubbel på Stationens uteservering. Härligt. Åt lite lunch där innan vi gick vidare. Massor med folk på stan och nästan festivalstämning. Strosade runt lite i affärer innan ...

Av Maria - Måndag 29 april 22:52


... idag! Jättetack till alla som uppvaktat mig - på sms, via telefon (extra tack för skönsången Christina!) irl och via sociala medier!Överväldigad av att så många kommer ihåg mig på en helt vanlig, ojämn födelsedag! Tack för det, alla! ...

Av Maria - Måndag 29 april 09:45

... är nu slut för säsongen. Idag bytte jag ut alla fågelmatare mot kokosbollar med frömasssa i och talgkottar.När nu dessa tar slut, ja då får ni klara er själva!Nu har jag hållit er med mat från i november, vi ses igen till hösten pippisar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards