Livet på landet

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Maria - 7 oktober 2009 22:21

... denna gång. Tyvärr.

Veterinärbesiktningen visade inte några större bekymmer, lite gallor, någon markering på böjprov, men inget allvarligare. Plus en muskelknuta, eller något, som påverkar vänster bak. Något vi också märkte av litegrann när vi var där och tittade. Jag ombads - av hästägaren - att ringa veterinären och kolla av om jag hade frågor.

Veterinären svarade mig att hon kunde inte bedöma vad detta var, men helt klart var det något som påverkade hästen, bl a i rörelse. Hm, då blev det klurigt. Det är ingen jättefräsch häst, sa hon heller, men det kan man inte räkna med av ett varmblod på 14 år. Hm, klurigt igen.

Pratade med hästägaren idag, kluven, då jag är orolig för att ta hem en häst som inte håller. Men tänkte ändå, att ok, är han ändå A1 försäkrad utan reservationer (en uppgift jag fick när vi tittade) så tar vi honom. Då visar det sig - när jag frågade idag - att han har reservationer i försäkringen. Mot hälta. Shit pomfritt. Fick nr:et till Agrias representant på fältet, som då ville titta på senaste veterinärintyget för att deras veterinärer skulle kunna göra en bedömning om reservationerna var möjliga att häva. Agria-representanten erbjöd sig t o m att åka hem till hästägaren och hämta intyget. Men när detta kom till hästägarens kännedom slog hon i bromsen, och tyckte att jag var krånglig och bråkig och en massa andra saker. Så hon tyckte att vi lägger ner, för hon hade jättemånga andra på kö som ville köpa honom om jag nu skulle krångla så här...

Så kan det bli. Trist, såklart, hästen var jättetrevlig, och familjen också (ja, tills ikväll då...), men lite lurt kändes det nog när hon inte ville delge Agria veterinärintyget.

Hoppas iaf att hästen kommer till ett bra hem. Vi får börja om att leta...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards