Livet på landet

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Maria - 8 juni 2009 21:19

... är kvällens tema. Ikväll gjorde lillasyster och jag en rabarberpaj (glutenfri, såklart) som vi åt med vaniljsås när vi fick storfrämmande!

Johnny & Tomas hade lagt spår åt varandras malletjejer, och medan spåren låg till sig kom Eva och Tomas kom hit och fikade rabarberpaj med oss. Och pratade hundar, såklart. Husse & Ässi är fortfarande kvar i skogen, så jag vet ännu inte hur träningen gått...


Av Maria - 8 juni 2009 21:14

... är hon, våran Bella. Hon har börjat få följa med på kortare promenader med övriga gänget, och jag har börjat fundera över om pudlar verkligen kan gå? Någon som vet? Jag tror inte våran kan iaf, hon far omkring som ett torrt skinn hela tiden. Än här, än där, än uppe, än nere. Älskar att klättra upp på höga saker (ju högre, desto bättre) - stenar, trädstammar, allt.

Rusar längs stigen som ett svart streck. När hon inte vill gå på eget strövtåg. För det händer. Orädd och kampsugen. Är det en pudel vi har fått, eller är det en förklädd Duracellkanin? Eller något annat? Sen, när vi kommer hem, då tar batteriet slut och sen soooooover hon.... zzzzz.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards