Livet på landet

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Lord Of Dance...

Av Maria - 3 december 2010 19:38

... har flyttat in hos oss i dag.

  

En härlig - hoppas vi   - ponnypojke på 13 år. Irländsk import, slutmätt som maxad på 148,0 cm. Svartskimmelskäck med ett blått öga (eller glasöga).

Det blev nog kärlek vid första ögonkastet när vi träffade honom i Sundsvall för två helger sedan. Som Edwin - lika busigt nyfiken på allting, huvudet på skaft och vill vara med där det rör sig - fast lite mindre nerver och lite mera på.

Urläcker.

Sen har det varit en del turer kring veterinärbesiktning och sånt som måste kollas upp - men nu är han här och står i stallet. Kom idag, med Hanna och Svanthe, som så underbart snällt levererade honom till oss på sin väg vidare.

  

En urläcker ponny, som man faktiskt måste uppleva live för att få rätta känslan för...

  

... tyvärr kommer han inte alls till sin rätt på bild.

  

Sen får vi se hur det går med Ponnyprinsen i morgon...

 
 
Ingen bild

Lordens moster:) Jennie

6 december 2010 00:24

Hälsa Lorden så jättemycket från oss och pussa på honom! Säg att vi saknar honom massor! Kramar från Hannas storasyster med familj. En alldeles speciell liten hälsning från Lova 2 år: du är så stor och fin din lilla Lord:)

Maria

6 december 2010 19:48

Å vad roligt att ni kikade in! Vi kommer att lägga in bilder och skriva om Lorden, så ni är välkomna tillbaka! Och vi är så glada att vi fått möjlighet att köpa en sån härlig häst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 25 april 20:01

Årets första, dessutom. I dunjacka, termobraller och 3 plusgrader på lerig grusväg debuterade vi på 6 km, alltid något att börja med.Hade bara Vinna med mig, Pirran är lite dålig i ditt diskbråck så hon vilar lite och äter Onsior den här veckan.Tror ...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:56


... ikväll. Blir det inget trassel har vi möte en gång per år. Trots att jag bott här sen 2007 har jag bara vsrit med på vattenmötet förra året och i år.Shame on me   .Får försvara mig med att de första åren vi bodde här sammanföll alltid dessa v...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:52


... är inte billigt, det ska gudarna veta!Dagens reparation gick på 8 430 kr och omfattade byte av fjäder vänster fram, torkararm på vindrutetorkare bak och bromsok. Dessvärre bor jag ju så till så jag måste ha bil, så det är bara att betala och...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:51

... igen   .Snattat från Instagram.Älskar både färg och texter! ...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:01

... ikväll på öppen träning.Gick halvskapligt. Inte bra, långt därifrån, men jag kände mig inte helt modfälld när jag åkte hem.Linförighet (problem med fokus), framförgående (problem med fart ut, går för fort, och med ställandet), läggande under gång...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards