Livet på landet

Direktlänk till inlägg 26 april 2023

En liten anarkist...

Av Maria - 26 april 2023 23:25

... har jag haft i huset den här veckan    .


Vet inte vad som hänt, men hon har varit bedrövlig, min Vinna. Så pass att jag varit tvungen att gå ut och lägga spår åt henne på kvällskvisten för att få någorlunda lugn och ro. Hon stjäl grejer, öppnar grindar, tar sig ut. Allt med glimten i ögat, men det är påfrestande i alla fall. Hon är periodvis mera i luften än på backen. Och hittar på sattyg hela tiden.


Ska ju lämna hundarna på pensionat när vi åker bort, och tycker faktiskt att det ska bli lite jobbigt. Kommer ju såklart att gå hur bra som helst... säkert   !


 

Var upp på den lokala brukshundsklubben ikväll, för att krama ur den sista energin med lite lydnadsbitar.

Men oj    - ömsom vin, ömsom vatten. Vi tränade budföring en gång, men framförallt ingången till mottagaren, alltså när jag och hund kommer fram till mottagaren, där hon ska sätta sig fint mellan oss. Jag vet inte hur många gånger vi gjorde det (tack Sara och Johnny!) men till slut funkade det. Som sagt, hon är mera i luften än på backen just nu. Av Ann fick vi också lite hjälp med hantering, som inte känns speciellt problematiskt då hon älskar folk. Men samma gäller här, att få ner alla tassar i backen   . Vi jobbar på det. 

 

Hon blev ju ändå rätt trött när vi kom hem och hon hade ätit. Så det tar väl ändå.

 

Ja, oh ja, Pirripirran fick också komma ut och känna lite gräs under tassarna...


Mina   !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


... idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt.7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de inga spår, eller inga pinnar. Måste ha varit jättesvåra förhållanden!Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mig ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


... var ordet.Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Av Maria - Fredag 3 maj 21:55

... ikväll, av entreprenör i trädbranschen.Valet stod mellan att stå på stege och beskära träd med elektrisk häcksax, eller leja hjälp.Jag valde det senare. Fick hjälp att klippa ner häckbuskarna och tukta häggträdet. Inget finlir, bara göra. Bl...

Av Maria - Onsdag 1 maj 22:17

Började dagen med lite hundträning - spår och uppletande. Spåret gick bra, men då var det skogsspår. Nöjd i a f. Mallenuttor. Pirripirran har ont i ett bakben och får inget göra, bara följa med på rastning. Fantastisk dag även idag, sol och v...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards