Livet på landet

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Maria - 6 juni 2010 17:03

... infaller alltid den 6 juni, alltså idag.

Flaggorna vajar för vinden överallt, och det är otroligt ståtligt och vackert.

  

Ändå är vi inte ens i närheten av norrmännens firande av Norges nationaldag, 17 maj. Men vi gör så gott vi kan, här i Landet lagom...

Att nationaldagen har en egen hemsida visste ni kanske inte, mer om den kan ni läsa här på http://www.nationaldagen.se/


Av Maria - 6 juni 2010 16:56

... är Ässi över sin vackra bror Ivar idag, som igår klarade uppflyttning till högre klass spår med sin matte Sanne.

Mer om det kan ni läsa här, på Ivars hemsida.

Stort GRATTIS från syster-yster Stora Luren med familj till Ivar & matte Sanne!

Här Snygg-Ivar, på bild som vi lånat från www.sennivikens.se:

  

Av Maria - 6 juni 2010 11:54

... för oss i år. Men nostalgin flödar när jag i fredags såg alla vackra, unga, vitklädda med studenmössor, människor fulla av tillförsikt inför framtiden, invadera hela köpingen - till fots, på lövade flak eller i öppna cabrioleter.

Å - jag minns så himla roligt det var med studenten!

Jag tog några timmar ledigt istället, och tog med tjejerna och åkte till Valbo och shoppade. Vi hade några härliga timmar där när vi strosade runt i affärer, innan vi åkte hem och tog hand om alla djuren...

Soffi red Edwin på banan:

 

Det var rätt varmt och en del mygg...

   

Medan Stora Luren övervakade så allt gick rätt till...

   

Och solen gick ner över hästhagarna...

   

Såna här kvällar är Livet på landet helt oslagbart! 

Av Maria - 6 juni 2010 11:52

... får jag från Anna - Nattas nya matte - om hur glad och lycklig hon är för att hon fått köpa Natta. Och om hur bra det går. Och det känns så himla roligt. Jag är så glad både för Annas och framförallt för Nattis skull.

Stort Lycka till önskar jag & hela familjen, ännu en gång!

  

Av Maria - 6 juni 2010 11:46

  


... tar fortfarande otroligt mycket tid av mitt liv. Det är också en av anledningarna att jag inte har ork och inspiration att uppdatera bloggen som jag skulle vilja. Men ibland glimmar det till, och då skriver jag några rader   ...

Jag tycker fortfarande att det är lika roligt, men har också fått  lära mig så mycket psykologi som ingår då man har med människor att göra. Och jag är glad för att jag inte började jobba som mäklare när jag var 20 år...

Jag hoppas att jag idag har flera och bättre verktyg när det handlar om att möta människor i olika livsfaser. Det är inte alltid man väljer att sälja sin bostad för att man VILL, för att man hittat ett nytt drömboende, utan det kan lika ofta vara att man MÅSTE sälja p g a separation eller att maken eller makan har gått bort, och man inte orkar med ett hus och en trädgård själv.

Och då är det inte så roligt.

Så - många människor och lika många livsöden möter jag i mitt arbete, och eftersom jag tycker det är roligt att möta människor, så berikar det mitt jobb!

Men - idag är jag ledig. Och ska njuta av det...



Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards