Livet på landet

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Maria - 28 juni 2010 23:27

... har vi fått för Ässi i nästa vecka. Bara för att vi - jag? - vill veta OM hon har valpar, inte för att räkna hur många eller så. Mest så man vet om man ska linda in henne i sidenlakan och mata med fina chokladpraliner...   eller annat gott.

Nä, skämt åsido.

Nu läser jag på allsköns hundsidor att valpbäbisarna kan resorberas av ultraljudsundersökningar - är det sant, och isåfall, vad rekommenderas?

Någon som vet?

Man vill ju inte ta några risker i onödan...   

Av Maria - 28 juni 2010 23:20

... har jag betalat idag. Alltid i sista - nåja, nästan - sekunden. Har något omedvetet, inbyggt motstånd mot att betala månadens räkningar. Lyckas förtränga det in i det sista (är jag kanhända en potentiell Lyxfälledeltagare?), men den 28:e eller den 29:e i varje månad poppar det upp. Trots massivt motstånd. Så jag hinner alltid, även om det hänger på gärsgår'n   ...

Så även denna månad. Vattenfall, Teliasonera och Länsförsäkringar har alla fått sin beskärda del. Och alla andra också, förstås.

  

Men nu är det gjort, och en hel härlig månad tills nästa gång!


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards