Livet på landet

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Hundträningen...

Av Maria - 27 november 2011 22:53

... denna vecka har blivit förlagd till klubben. Dels för att det är så himla mörka kvällar, och sen för att jag jobbat så att jag inte haft möjlighet att vara med på rapportträningen idag, t ex.

Så, vi har roat oss på egen hand, Blixtra och jag. I tisdags var vi mol allena på klubben, och i torsdags hade vi kurs igen (Mest när det gäller) och då passade Sofia och jag på att köra ett pass lydnad innan. Jätteroligt.

I lördags åkte vi också upp till klubben och tränade - bäst att passa på medan det är barmark - och det var toppenroligt! Blir imponerad av vilken hund jag har, hon vill alltid, hela tiden, och dessutom vill hon alltid göra sitt bästa (även om det inte riktigt blir så ibland:).

Jag tror hon är inne i en riktigt bra period nu -  märkligt, iofs, för det borde vara hög tid för henne att börja löpa? - för hon är inte bara toppen att träna med,  hon känns stabil på ett sätt som jag inte upplevt tidigare, och likaså har hon börjat bli så mycket mer "på" och social mot vad hon varit tidigare. Tillfälligt kanske, vem vet, men det är bäst att passa på och njuta medan det håller i sig:)

Vi har börjat nosa - och då menar jag just nosa - lite på ställande under gång, framåtsändande och metallapport.

Det är långt kvar, men som sagt, bäst att passa på när vi har lite flyt:)

Bästa, bästa Blixtra. Just nu i alla fall.

Här med mamma Ässi:

 

 

 
 
Ingen bild

Susanne

29 november 2011 07:21

KUL att träningen går så bra med Blixtra!!
Så fina dom är tillsammans mor och dotter <3 Hur är det med Ässi? BRA hoppas vi!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards