Livet på landet

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Maria - 23 augusti 2011 22:24

... undersökning har vi varit på idag.

Ja, Ad-röntgen och HD-röntgen, såklart... på Bästa Blixtra. (Även om man ibland misstänker att det skulle behövas även en adhd-undersökning:)

Det blev ett långbesök hos bästa veterinären XL-Vet med sovmedel, röntgen både fram och bak och borttagning (op) av onödiga sporrar i bak - när hon ändå sov. (Vägde henne: 25,2 kg!)

Lite annat pyssel hann vi också med medan hon sov, djupgående öronkoll och lite kloklippning (mest för att jag inte ville hålla på med detta när hon kom hem och var sydd på bakbenen).

Men hu - vad hon tyckte jag var hemsk som lät henne gå igenom detta. Och dessutom vakna utan att jag fanns vid hennes sida. Som grädde på moset köpte jag också en tratt som hon måste ha så hon inte rör stygnen på bakbenen...

  

Om den tycker hon inte. Hon lärde sig på två röda hur man monterar av den - och då suckade jag och tänkte, att vad hade jag förväntat mig? Hon är ju kreativ den här malletjejen, så det är väl klart att hon skulle lista ut det på kortast möjliga tid...

Hon har ändå - nu, ikväll - accepterat den hyfsat väl. Men titt som oftast kommer hon och tassar utan tratt... och då vet jag inte om det är hon själv eller nån annan som tagit av den...

Mellan sejourerna med Blixten hann veterinären också träffa Ässi en sväng, här är man effektiv och försöker få in allting på en och samma gång...

Hem åkte jag efter några timmar, dryga 3 000 kr fattigare... men jag hoppas det var värt det:)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards