Livet på landet

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 3 februari 2013 20:59

...har jag gjort i helgen.
Sök igår, och spår idag. Det var så länge sen jag spårade så när jag plockade fram sele och lina tittade hon på mig med en blick som sa:
Hur tänker du nu, matte?
Men poletten ramlade ner i samma stund som selen åkte på. DÅ kom hon ihåg vad det handlade om.
Sen spårade hon som en gudinna på skaren vilket inte var det lättaste. Noggrann och systematisk, och såklart helt underbar. Plockade alla pinnar plus slut. Galet lycklig över att få ha gjort något vettigt igen. Jätteroligt!
På det blev det en promenad i solskenet på skaren med vovvar och bästa vännen Katta!

Av Maria - 2 februari 2013 18:48

...har vi roat oss med idag.
Och då menar jag roat oss - jisses så roligt! Nu var det här på en mycket basic nivå för vår del. Det var Eva som kallat ihop oss - Eva & Frippan, Emma & Dia, Jill & Dunder och Natta & Mammut.
Och så Sofia & Petteri som extra figgar. Vi hann köra alla hundar två gånger och alla var jätteduktiga. Det var helt klart en aha-upplevelse för både Blixten och mig.
Så - det här gör vi gärna om!
Stort tack till alla inblandade idag, för en toppenträning. Å massor av frisk luft fick vi på köpet;)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards