Livet på landet

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Maria - 8 december 2013 22:36

Morgonpromenaden blev en pulsrunda i dryga 2 dm snö. Jobbigt!
Hundarna däremot älskar det, men blev säkert lite tröttare än vanligt då de var ovanligt lugna under hela fm.

Storlurs fina Dunder och Storlurs bästa Blixtra:

Och så Ullhedens lilla Yksi:

Även Isa - Everics Nagini - var med men fastnade inte på bild idag.
Skönt att få lite härlig morgonluft - minus 14 grader - för sen var det jobb som gällde!

Av Maria - 8 december 2013 22:29

... gick av stapeln på UKK i Uppsala i lördags. Clara har gått och dansat lyrisk jazz hela hösten och deras dansgrupp var också med såklart. Jättefint och jätteduktiga. Alla, såklart.

Som gästartister kom Gabriel och Sandra från Idol.

En härlig eftermiddag och jag hade aldrig varit på UKK, så bara det var ju en upplevelse!
Kvällen avslutades med en härlig 50-årshippa - dock inte min den här gången - med ett gäng glada tjejer, god mat och gott vin. Tack Broddan för en trevlig kväll!

Av Maria - 8 december 2013 20:56

... med besked, i slutet av förra veckan. Med busvädret Sven och klass 2-varningar i större delen av landet. Det snöade och blåste horisontellt hela fredagen och natten mot lördag. Hundarna var lyckliga:

Och visst är det härligt med första snön och med snöstorm. När man inte behöver vara ute på några längre bilturer, vill säga.

Gick ut i skogen på fredag em och träden föll som käglor. Då är man inte så kaxig vill jag lova. Och hoppas jag har lärt mig något till nästa gång!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards