Livet på landet

Alla inlägg under maj 2014

Av Maria - 7 maj 2014 22:32

... har jag varit idag.

Särdeles symtomfri - om jag nu törs säga det, har inte haft ont i ryggen på en vecka säkert... (peppar, peppar).

 

Jag har en stående tid hos min favvonaprapat (med anledning av att han är den enda som lyckats få till min rygg till det bättre) var 4-6 vecka, och idag var det då dags. Kanske en lite mildare behandling, tänkte jag då, eftersom jag inte hade speciellt ont. 

Men icke så.

Lika uberjävligt igen, dock ingen el eller hästmassage denna gång, men nog 17 lyckas han leta upp andra smärtpunkter (axlar och överarmar) när inte ryggen krånglar.

Blev bankad på i dryga timmen, kände mig som jag skulle ha åkt fram och tillbaka genom en mangel när jag åkte hem (för åkte hem gjorde jag efteråt), drog på mig tjockaste vinterjackan (frös som en hund) och gick ut med hundarna. Svepte två glas vatten och la mig under en filt på soffan.

Typ en halvtimme. Tills någon tyckte att vi kanske borde äta innan vi åkte till klubben på träningstävling.

Så det gjorde vi. Åt och åkte på träningstävling, där Blixtra och jag gjorde vårt sämsta elitpass någonsin.

Ville bara gråta när jag åkte hem - är säkert också en svit av naprapatbehandlingen, att jag blir lite känslosammare. Märklig behandling, det där. Men nytta gör den.

Om 6 veckor är det dags igen...


Av Maria - 4 maj 2014 21:06

... I miss you more than other days.

 

  

Av Maria - 4 maj 2014 21:02

 

Ibland behöver man påminnas.

Av Maria - 3 maj 2014 21:35

... har vi gjort idag.
Yksi och Isa fick springa 4 skick i var, dock ej fullängd, och fy tusan vad de gick!
Sofia och jag gick ut och Johnny var kvar på A, vi gjorde tre förlängningar vilka gick alldeles utmärkt.

Yksi på B.

Sofia och Isa på B.
Duktiga vovvar och nöjda förare.
Fortsatte gjorde vi med uppletande, Blixten, Lia (nu hade Tomas anslutit också), Isa, Frippan och Yksi. Alla jobbade bra och efter bästa förmåga!

Tomas och Lia.

Sofia och Isa.

Sen var det dags för spårarbete för Frippan och Blixtra. Blixtra fickan spåra med husse idag och han lät skapliga nöjd.

Husse och Blixten är nämligen anmälda till två elitspår här på försommaren.
Spännande!
Summeringen blev 3,5 timme i skogen, härlig frisk luft, duktiga hundar och nöjda hussar och mattar. Och en massa hund snack, naturligtvis.
Och så önskar vi Tomad och Frippan lycka till på lägre spåret i Knivsta imorgon!

Av Maria - 3 maj 2014 21:21

... till elitrapporten på Eskilstuna BK idag gjorde vi. Bestämde oss efter Enköpings rapporten att vila en helg. Kändes rätt och bra. Nu vilar vi från rapport tävlingar fram till i början av juni, men tränar ändå, såklart.
Istället fick vi gratta Emma, Petri och Dia idag som tävlade i E-tuna till 547,75 p, en 2:a placering, cert poäng och ett första resultat till SM uttagningen i rapport.
Jätteroligt!
Vann idag igen gjorde Dick, Majvor och Nicke igen på finfina poäng och cert. GRATTIS!

Av Maria - 3 maj 2014 21:09

... på gott och ont?
Så här ser skogen ut efter bulgarplockarna FÖRRA året. Fullständigt bedrövligt, och det här tycker man är på markägarens ansvar att ta rätt på? Helst befängt skulle jag vilja säga.
Vi som tränar hund i skogarna tycker det är förjäkligt på ren svenska, vi som inte ens lämnar ett korvpapper kvar i skogen.

Av Maria - 2 maj 2014 23:26

... har jag haft idag.
Clara och jag började dagen hos Pernilla på Sköna Fötter i Skärplinge för varsin härlig timme med omsorg om våra fossingar.
Härligt mjuka och fina med lackerade naglar.
Det var ett år sen jag var där förra gången (första gången) men det kommer inte att dröja ett år till nästa gång kan jag säga.
Så härligt och så fina fossingar!
Därpå åkte vi direkt - Clara övningskörde - till Älvkarleby och Restaurant Kungsådran för att fira svärmor Kerstin som fyller år idag. Tillsammans med henne och Kurt och la familia åt vi en härlig lunchbuffe och drack kaffe.
Därifrån åkte vi hemåt men naturligtvis kunde jag inte låta bli, svänga förbi jobbet och svara på lite mail och göra klart min deklaration (som jag fått hjälp med:) och lämna den. Vilken härlig känsla!
Efter detta blev det klubben några timmar med sambon och Sofia och Tomas I för lite lydnadsträning ock platsliggning.

När vi kom hem vid 20 - tiden hade Clara fixat en potatis frittata som vi åt med lite plock såsom salami, lufttorkad skinka, oliver, rucola med feta och tomater och härligt butiksbakat färsk bröd med soltorkade tomater.
På det Lets Dance och soffhäng.
Galet skön dag, om ni frågar mig:)

Av Maria - 2 maj 2014 00:02

... är nu också lillasyster in da family.
Vilket hon utnyttjat idag, hos Crazy Fresh Tattoo i Bäcklösen....

Ad astra per aspera - genom svårigheter mot stjärnorna. ..

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards