Livet på landet

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Maria - 6 januari 2014 15:10

... har jag roat mig med idag, mellan städning, tvätt och blomvattning. Typ. 

Bokföringen däremot fick stryka på foten...   

Sofia tog med sig Dunder och Yksi och åkte och spårade med Robin och Tomas, men jag tyckte inte riktigt att jag hade tid, så jag tänkte spåra hemma istället.


Började med att lägga ett ca 500 m långt gärdesspår till Blixtra med 4 skogspinnar och en boll som slut. Knixar och spetsvinklar hit och dit. Påsläpp.
Därefter la jag ett godisspår (närings-) på ridbanan också åt Blixtra, inga apporter, bara ett slut. Och så godis då förstås. Direktpåsläpp.

Så ett liknande (godis-) spår till Isa, ca 150 m långt med frolicbitar och 4 apporter och boll som slut. Direktpåsläpp.


När grusspåret (ridbanan) var ca 1 tim gammalt tog vi det och det gick galant, vinklar och hela faderullan. Såg att hon tyckte det var konstigt (har aldrig gjort det förut) men eftersom Blixtra är pigg på det mesta så blev det såklart bara spännande. Nosade och åt och spårade grundligt i spårkärnan, som ett stort Z, och plockade till sist kampen i slutet. Jättroligt och annorlunda. (Blev lite inspirerad av Stina W igår när vi jobbade i sekretariatet och hon berättade om IPO-spår...)

Tog sen ut Isa (till Blixtens STORA förtvivlan   ) och spårade hennes spår. Också så gott som hela tiden i spårkärnan, nästan inget slag alls, knaprade godis genom hela spåret och tog alla pinnar. Överlycklig - och duktig!

Så var det Blixtens tur igen, påsläppet gick jättebra, ingen tvekan alls, däremot tog hon bara 1 av 4 skogspinnar och det gör mig lite bekymrad. Dessutom nyser hon och fnyser, så jag undrar om det kan vara nåt elände i näsan? Märktes iofs inte på godisspåret. Slutet nosade hon sig fram till iaf, trots att jag gömt det långt ner under gammalt torrt gräs...

Så, nu hoppas jag att de håller sig lugna en stund, så jag får fortsätta röja här hemma. Imorgon är det jobb igen och full rulle under överskådlig tid framåt...   


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards