Livet på landet

Alla inlägg under september 2023

Av Maria - 15 september 2023 08:04

... eller indiansommar infaller inte förrän runt Birgittadagen den 7/10.
Ser att det är så många som skriver om brittsommar nu och kände mig tvungen att förtydliga.
/Google-är-min-bästa-vän   

Av Maria - 14 september 2023 22:10

Nu har min syrenhortensia kommit, och är också nergrävd i backen. Jag fick ta järnspettet och känna mig för. Hittade ett helt ok läge, hoppas nu innerligt att den överlever!
Så här ser den ut för dagen   :

... och så här är den tänkt att se ut framöver   :

Vilken underbar växt!

Passade också på att klippa gräsmattan på baksidan och stråken i hagen och gångvägen upp till grusvägen. Sprutade ogräsmedel (ättika) och slängde blommorna på stallväggen och bytte ut dem mot ljung.


   

Känns fint att börja höströja lite!

Av Maria - 14 september 2023 07:45

Imorse på hundpromenaden var det bara FEM grader. Oväntat och ovant!

Av Maria - 13 september 2023 20:45

... på brukshundsklubben.
Fruktansvärt med mygg, vi tränade på det vi skulle, sen packade vi ihop och åkte hem.
Kort (1,5 timme) och intensivt skulle man kunna säga.

Av Maria - 12 september 2023 23:11

... finns snart på en vägg nära mig!

Har beställt jättefina posters med motiv av Jessica Johanssons foton, nu ska vi bara hitta passande ramar!

Av Maria - 12 september 2023 23:09

Födelsedagen av Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt. Köpte ett signerat ex denna gång.
Ser fram emot att få börja plöja den!

Någon som läst?

Av Maria - 12 september 2023 23:07

Jag är ingen blomstermänniska men av nån anledning trivs orkidéer hos mig.
Min förra svärmor berättade för mig att det inte var min förtjänst utan det berodde på att huset var dragigt. Och det var det ju.
Tills vi bytte fönster för några år sen. Och orkidéerna trivs lika bra ändå!

Av Maria - 12 september 2023 21:19

... saxad ur UNT idag.

Sakine Madon heter tjejen som skriver krönikor i morgontidningen och hon är en vass rackare. Inte rädd för att sticka ut hakan, oavsett det gäller koranbränningar eller lokalpolitik.

Det här är ju också ett ämne som rör upp känslor    hos dagens föräldrar:

Är det inte sant, så säg?

Det kan hända att det är en generationsfråga, när mina barn var små ville man ha dem hemma varje ledig stund!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards