Livet på landet

Alla inlägg den 4 oktober 2023

Av Maria - 4 oktober 2023 22:16

Har vi precis läst ut Sofie Sarenbrants och Carina Berglunds Födelsedagen.

Hade väntat mig mer av den efter den massiva marknadsföring som föregått den. Tyckte inte handlingen drevs framåt och blev inte fast i den. Hade också väntat mig mer av upplösningen men de har sagt att de ska skriva flera böcker, så jag ser fram emot det och hoppas på lite mera driv, Födelsedagen får 3/5 av mig.

Parallellt med att jag läst Födelsedagen har jag lyssnat på Holly av Stephen King, som inte förnekar sig.

Var får han allt ifrån? Den mannen måste ha en ruggig fantasi och ett ruggigt psyke. Vådan med att lyssna på böcker är att det finns stycken i boken där man tänker på annat samtidigt som man lyssnar vilket gör att delar av boken kan bli lite diffusa. Den här boken är nästan exakt 17 tim lyssning, och jag ger den 4/5.

Nu ska jag ge mig i kast med Mirage (läsa) av Camilla Läckberg och Henrik Fexeus. Jag har läst både Box och Kult, de båda föregångarna till den här boken och de har varit riktigt bra, så jag har stora förväntningar på den här uppföljaren!
Återkommer när den är utläst!

Av Maria - 4 oktober 2023 18:41

... ute ikväll.
Det flaggas för frost i slutet av veckan, så jag har plockat lite bland pellarna (pelargonerna) som fortfarande står ute och blommar så vackert. Begoniorna hamnade i uterummet för en stund.
Plockat in kompostgaller som fått tjäna som staket runt verandan vid poolen, plockat upp solcellslampor längs uppfarten och vinterstädat trimmern och ställt undan för säsongen.

Både vemodigt och lite mysigt med höst.

Känns skönt att ha börjat plocka lite i alla fall, det är mycket att ta undan efter sommarens soliga dagar.

Av Maria - 4 oktober 2023 18:34

... ikväll igen, med Vinna.
Om jag någonsin sagt att jag tycker det börjar ta sig, så tar jag tillbaka på allt   .

Hon är som en tickande bomb. Får hon inte galoppera framåt eller i sidled, vill hon nästan gå rakt upp.
Men jag stolpar. Och stolpar. Och stolpar.
Och ger mig inte.
Vi får se om trägen vinner.

Här Pirran som smaskar på bollen i höstlöven, medan Vinna och jag kämpar på på ridbanan!

Av Maria - 4 oktober 2023 18:30

... av körsbärstomater som smakar ljuvligt!
Kan vara bland de godaste tomaterna ever, kruxet är bara att jag inte kommer ihåg vilken sort det var!

Av Maria - 4 oktober 2023 07:42

... har blivit en vana.

Varje helg (om jag inte har en tidig tid att passa) och likaså om jag jobbar på distans och inte behöver ner på kontoret till 8, så hinner jag med frukost framför TV:n.

Lyxigt!

Av Maria - 4 oktober 2023 07:39

... på morgonpromenaden idag.

Nu är det riktigt mörkt vid 6-tiden på morgonen dessutom, så jag tänker att efter helgen blir det nog dags för att ta på pannlampan.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards