Livet på landet

Alla inlägg den 31 oktober 2023

Av Maria - 31 oktober 2023 21:23

... på surdeg, kan jag längta mig galen efter ibland. Trots att jag tycker att min hembakade filmjölkslimpa är bland det bästa som finns behöver jag variera mig ibland.

Ikväll efter hundträningen blev det leverpastej på detta rågbröd istället för middag, och det var kanongott!

Av Maria - 31 oktober 2023 21:00

... i Markdroppens Hundhall i Söderfors ikväll, 17-19 tillsammans med Sofia och hennes hundar.
När Sofia ställde frågan om vi skulle köra lydnad i hundhallen på sms på eftermiddagen svarade jag tveklöst JA för att slippa promenera i mörkret och hällregnet.

Och så avrundade vi med en platsliggning.

Både vi och hundarna blev trötta ikväll, men så skönt att slippa vara ute. Regn och snöblandat regn har vräkt ner hela dan, plus att det blåst satan.
Så skönt med möjlighet till hallträning!

Av Maria - 31 oktober 2023 16:30

... måste väl detta vara ett strålande exempel på?

(Saxat ur UNT 30/10 2023)

I det läge Sverige befinner sig nu med gängkriminalitet och sprängningar lägger man krut på sånt här? Och jo jag förstår att polisen måste sköta sitt vanliga jobb också men nog blir det lite skrattretande när man ser den här artikeln?

Eller också är de som mig - när man har stora tunga arbetsuppgifter vill man ibland bara göra något som man kan sätta check på utan större ansträngning!

Av Maria - 31 oktober 2023 16:15

... och vaknade upp till blötsnö och snöblandat regn. Ingen katastrof alltså, SMHI hade lovat så mycket värre.

Mörkt, blött, lerigt och halt. Är det så vi ska sammanfatta november   ?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards