Livet på landet

Alla inlägg den 7 oktober 2023

Av Maria - 7 oktober 2023 22:13

... is da shit. Så gott! Förutsätter dock att man har lingon i frysen. (vilket jag fortfarande har, efter pappa, som älskade att plocka lingon, blåbär och svamp).

Det har jag roat mig med ikväll, att rå-röra lingon och att baka en blåbärskladdkaka med vit choklad.

Ja, efter att ha röjt runt på tomten och kastat sommarblommor som inte överlevde frostnatten, gallrat ur dahlia-lökar och planterat vårlökar. Burit jordsäckar och kört skottkärra.

Det finns lite att göra när gården ska rustas ner för höst   .

Av Maria - 7 oktober 2023 21:54

... och sedvanligt pappa-besök på vårdboendet.
Idag klädde vi på oss och pappa fick åka rulle så promenerade vi till en gammal granne till pappa vars fru gick bort i veckan, och lämnade en kondoleansblomma till familjen.
Känslosamt   

Sen gick vi tillbaka till pappas boende och drack lite kaffe och snickelisnackade lite.

Härliga stunder, det här!

Av Maria - 7 oktober 2023 21:51

... älgjakten, gäller det att passa på att vara i skogen, för nu lär det dröja ett tag innan man vågar sig ut.

Träffade Sofia och Johnny i Träningsskogen och körde spår och uppletande. Strålande sol, men kallt och blåsigt.

Härlig förmiddag i skogen och nöjda hundar! Och mattar och hussar också, tror jag.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards