Livet på landet

Alla inlägg den 24 oktober 2023

Av Maria - 24 oktober 2023 21:24

... och en ny cykelpromenad på 6 km med Vinna. Allt för att leta upp en boll som vi tappade förra gången vi cyklade samma tur, i söndags.
Tyvärr hittade vi ingen boll, märkligt nog, jag ser ju  aldrig ser nån annan uppe på den här skogen.
Vi fick iallafall ut lite spring i benen    även om vi inte hittade någon boll.

På det blev det lite trädgårdspyssel, satte i lite strömkablar för att hålla en skaplig temperatur i sadelkammaren och i poolhuset (frostvakter) där jag spar mina sommarblommor (pelargoner mm).
Tömde ur vattentunnorna och ställde in i stallet för vintern.

Grävde ner en luktpion, vattnade och täckte med påsjord, aska från kaminen och gräsmattejord. Och på det, en stor volm med lönnlöv. Måtte den nu ligga tryggt under vintern.

Sen gick jag in och bakade en banankaka (för första gången ever) innan middagen. Banan och hackad choklad.

Spännande, det får bli till kvällsfikat!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards