Livet på landet

Alla inlägg den 15 oktober 2023

Av Maria - 15 oktober 2023 22:15

... och serier gör jag ibland.
Has kollat Gaslight (9 episoder på SVT Play), jättebra serie.

Ikväll kollade jag på Konferensen av Mats Strandberg - som jag vanligtvis älskar - men vilken kalkonrulle. En orgie i våld och ond bråd död, verkligen inte min grej. Trots att filmen handlar om ett exploateringskontor på konferens!

Av Maria - 15 oktober 2023 17:41

... är här!

Såna här dagar är ju magiska   !
Var och köpte märgben åt hundarna igår (lördagsgodis) och köpte också lite till fåglarna.

Bortskämda, javisst! De blev glada, pippisarna. Hundarna också, såklart.

Av Maria - 15 oktober 2023 17:38

... efter minst två månaders uppehåll.
Det var nyttigt. Mitt ryggonda har kommit tillbaka, och kan säkert till viss del bero på utebliven träning.
Så nu är det dags att försöka återuppliva de goda vanorna!

Lugnt på gymmet idag. Misstänker att jag kommer att ha värsta träningsvärken imorgon. Eller övermorgon.

Av Maria - 15 oktober 2023 17:34

... har jag hälsat på idag.
Mamma på kyrkogården och pappa på äldreboendet .

Passade på att morsa lite på de andra som inte längre finns med oss också. Hoppas ni har det bra    where ever you are.

Av Maria - 15 oktober 2023 17:31

... idag. I blåsten.
Så taggade!
Vinna spårar som en gud (spårsäkerhet och plockar pinnar) men fy satan vad hon ligger på. Jag fick plocka fram tjocka vinterhandskar till dagens spårning och det är ändå inte roligt...

Men duktig!

(Vi körde ett hårt spår på kvällningen också, går ju sådär, frustrationen tar över hand för hon vill framåt FORT!)

Sen var det Pirrans tur. När jag spårar med Vinna lämnar jag pinnarna kvar i spåret och sen går jag samma spår med Pirran. Galet tidsbesparande och Pirran är ju bara glad att få spåra   .

Fina hjärtat. Före och efter. Och så galet behaglig att spåra med! Lugn och fin, dock inte lika spårsäker men vad gör det när man är på sitt åttonde år   ?

Av Maria - 15 oktober 2023 17:24

... in da making.
Chili con carne tillsammans med créme fraiche och vitt bröd!

Blandade i lite chili creme från Martinas så det blev ett bra sting!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards