Livet på landet

Alla inlägg den 18 oktober 2023

Av Maria - 18 oktober 2023 20:41

... och ikväll hoppade vi lydnadsträningen på klubben och gick en promenad och sen ett ängsspår med Vinna. Älskar att hon är så taggad och ändå kan sitta fint och sansat medan jag lindar ut linan eller pysslar med annat. Jag är helt imponerad av den stadga hon besitter trots den energinivån.

Ofta är jag så galet trött på den här hunden, hennes energinivå kan ta kål på mig ibland och hon kan vara en sån pain-in-the-ass och så rätt som det är har något man kämpat med länge fallit på plats. Och det är magiskt. Ni som har malle, ni vet   !

Duktig som tusan på att både spåra och plocka pinnar, även om hon är på tok för het. Men har ändå näsan på och går till 90 % i spårkärnan! Ibland är hon magiskt. Jag är så glad för den här hunden, avknapp hemma, lyhörd, social och väldigt glad.

Krattade ihop lönnlöven som ramlat ner, vilket var bra mycket. Kändes nästan lite mediterande att gå och kratta löv - lättkrattat dessutom - och la runt alla nyplanterade buskar; ros, magnolia och syrenhortensia.

Pirran var med och letade godis bland lönnlöven.

Sen gick vi in, gjorde parisare (som hamburgare fast med falukorv), läste lite Jonas Gardell och klippte klor på hundarna.

Tände en brasa, och nu slappar vi i soffan framför TV:n, välförtjänt.

Imorgon heldag på kontoret!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards