Livet på landet

Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Maria - 22 mars 2023 22:38

... är den, min micro från 1985 av märket Electrolux.
Den har gått varje dag sen jag fick den i födelsedagspresent 1985 - är det inte fantastiskt så säg   ?

Om jag räknat rätt har jag haft den i 38 år i april!
Inte är den vacker - men vem är väl det med en massa år på nacken?

Hoppas den håller många år till!

Av Maria - 22 mars 2023 22:35

... är det nu.
Känner mig som en riktigt usel hundmänniska.
Inget funkar som det ska, jag är mest arg och irriterad, och ledsen, för jag känner mig grymt otillräcklig.

Det gäller Vinna. Hon är i en jäkla ålder, rentutsagt, och mycket hund.

Idag fick jag detta av Sofia, ett klipp från Facebook och ett inlägg från
No limit obedience (antagligen som lite pepp):

Jag är en värdelös hundtränare!

Är det det du menar säger min bekant när jag säger att det inte är något fel på hennes hund utan att hon behöver tänka om lite i sitt handhavande med hunden.

Men det har ju funkat bra med alla mina tidigare hundar?

Jag håller med för det har det verkligen men den här hunden är inte alls som de tidigare och i ärlighetens namn är det ochså en helt annan typ av hund mot vad hon tidigare haft! Och när det inte längre funkar det som brukar funka så är det något fel på hunden, jag tror det här är en rätt vanlig inställning!

Men säger jag till henne, jag tycker du ska vara lite snäll mot dig själv-du har aldrig haft denna typ av hund så det är inte alls självklart att du vet precis vad du ska göra! Faktiskt även fast du ju i grund och botten är en jätteduktig hundtränare.

Tycker du verkligen det frågar hon? Ja svarar Ja -tveklöst, det har ju dina tidigare hundar visat!
Och nu ska du bara börja lära dig allt om hur man gör med den här typen av hundar!
Se det som en liten forskningsresa och utgå hela tiden från vad som fungerar och vad som inte fungerar!

Kom ihåg-det hunden gör ofta blir den bra på så se till att styra upp det runt hunden så hunden gör det du vill! Den hunden du har nu behöver mycket mer eftertanke-nej förresten helt fel-den behöver mycket mer att du ligger steget före menar jag! Det är inte så lätt -men ju mer du kommer in i detta-desto enklare kommer det att gå!

Det är inget fel på nån av er men det är ju bara du som hundens coach som verkligen kan lära dig tänka och göra på ett annat sätt och det är nästan alltid där du hittar lösningen!

Om du vill!

På tisdagsträningen gick det ändå bra, men enkelt är det fasiken inte. Vi kämpar på   .

Såklart hon är världens bästa ändå, min Vinna   speciellt när hon sover   ...


 

Av Maria - 22 mars 2023 22:27

I tisdags fm tog jag flexledigt och följde med Sofia på träning med Björt (islandshäst-sto) till en duktig tränare i Knivsta. Jätteroligt att se!

Töltträning stod på schemat, inte helt enkelt, men snyggt när det går igenom!

Med var också Vinna och vi utkämpade ett krig på läktaren medan Sofia red - sitta stilla i en timme, nej tack sa Vinna. Jo tack sa jag.
Hon är bra dryg nu    gullhönan!

Lunch på Max och sen hem till eftermiddagens jobb igen!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards