Livet på landet

Alla inlägg den 27 mars 2023

Av Maria - 27 mars 2023 20:12

... av Marc Jacobs är min absoluta favoritparfym   .
Köpte den av en tillfällighet för 100 år sen på Eckerölinjen och bara älskade den!
Den har under många år inte gått att få tag på i Sverige, sist jag såg den var 2016 på en Tysklandsfärja på väg till Berlin - och då köpte jag två, för att säkra upp min tillgång av parfymen!

Nu hittade jag den äntligen (har lidit brist på den under många år) och slog till direkt.

Hallelujah (och vilket vansinnigt ytligt inlägg)!

Av Maria - 27 mars 2023 20:04

... återkommer med full kraft, precis när vi ställt om till sommartid och trodde att våren var på gång.
Men tji. Hur det har snöat och blåst idag, helt osannolikt!

Har jobbat från jobbkontoret idag och visste på riktigt inte om jag skulle ta mig hem på den lilla grusvägen som går sista km upp till mig - den driver igen rejält - men det är till att slå på torkarna på fullt, ta sats och hålla gas, så brukar man ta sig hem   .

Och hem kom jag, men inte vidare till buggkursen vilket jag är ledsen över. Måndagsbuggen är helig, och så måste man vika ner sig för vädret    !
Istället blev det snöskottning och snälla goa Clara stannade och hjälpte mig, så tacksam för det, för fy vad med snö det har kommit!

Ingen gymträning idag, med andra ord   !

Nu, efter skottningspass nummer två, blir det brasa i kaminen, snusande hundar, kaffe och en god bok.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards