Livet på landet

Alla inlägg den 2 april 2023

Av Maria - 2 april 2023 22:38

... har vi ägnat oss åt idag.


Ja, så har jag hälsat på pappa på äldreboendet såklart, en eftermiddag på helgen tillbringar jag alltid med honom, dricker kaffe, läser tidningen och snickelisnackar. Pappa är inne på sitt 86:e år och änkeman sen den 22 april förra året då min mamma gick bort efter en lång tids sjukdom. Idag var pappa trött så jag stannade bara i 1,5 timme.


Innan dess kom jag direkt från en tvåtimmarsträning i Söderforshallen med hundarna, mycket nyttigt!
Ger trötta och behgliga hundar (nåja, vi hade hunnit med en skaplig promenad innan träningen och även varit ute efter träningen   !

Åkte sen med en kompis på social dans i Karlholm som Karlholms buggförening håller varje söndag. Går på buggkurs hos dem och är inte alls så bra så jag kan åka ut och dansa bugg, men träna grundsteg kan man ju göra, och nån liten buggtur också om det vill sig väl.
Hursomhaver, 2 timmar och 500 brända kalorier senare och med ett stort leende på läpparna landar jag hemma i soffan.

Söndag kväll igen, en härlig helg är till ända och imorgon inleds påskveckan = kortvecka!

Halleluja!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards