Livet på landet

Alla inlägg den 22 april 2023

Av Maria - 22 april 2023 22:30

... då förlorar man ett av väderstrecken, som Göran Tunström diktar.

Idag är det ett år sen min mamma gick bort, och jag har saknat och tänkt på henne varje dag. Mamma var sjuk i Atypisk Parkinson PSP som är en neurologisk sjukdom som tar del för del av ens förmågor - men med förståndet i behåll. En gräslig sjukdom. Mamma hade inte kunnat prata på många år när hon gick bort, ändå kan jag tänka flera gånger i veckan, att det här måste jag ringa och berätta för mamma. Jättekonstigt då vi inte har kunnat prata i telefon på många år ??

Mamma ligger i Askelunden på kyrkogården och jag hämtade upp pappa så åkte vi dit och satte blommor på mammas gravplats.

Mina tjejer kom också dit, hon var ju en högt älskad mormor också.

Passade också på att hälsa på andra i Minneslunden, som gått före oss.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards