Livet på landet

Alla inlägg under maj 2023

Av Maria - 16 maj 2023 22:43

Böcker och spel!
Sommaren är räddad!

Av Maria - 15 maj 2023 08:04

... spelade igårkväll söndag i Karlholm Folkets hus genom Karlholms Buggförening. Går ju buggkurs men kan inte så bra än så jag kan dansa på lokal, men blev övertalad att följa med.

Åh jisses vilket ös. Deras tempo var mycket högre än på våra kurstillfällen och gubbarna som dansat bugg i 100 år var förjäkliga på turer och snurrar hit och dit. Det var bara att hålla i sig och åka med.

Känns i kroppen idag, och ikväll är det på't igen - sista gången för vårens kurstillfällen!

Av Maria - 14 maj 2023 09:51

... har gått sen din begravning.
Det går inte en dag som jag inte tänker på dig.
Saknar dig!

Av Maria - 14 maj 2023 09:49

... börjar ta fart! Ska bli spännande att se vad som kommer upp framöver   !

Av Maria - 14 maj 2023 09:48

... har jag såpat tralldäck med västerbottensåpa och burit möbler.

I lördags fick jag hjälp att vårstarta poolen med allt vad det innebär, att tömma brunnar, att sätta i batteriet till åkgräsklipparen och få igång den.
Så fantastiskt tacksam för det   .

Parallellt med detta la vi spår åt alla hundarna - Pepp, Muskot, Nisse, Pirri och Vinna. Medan jag fixade lunch vallade Sofia uppletanderuta innan vi åt lite lax- och sillunch.

Efter lunchen spårade vi och körde uppletande, sen var det lite eftermiddagsfika innan några av oss körde lite lydnad. Värmen slog till och temperaturen låg runt 23-24 grader i skuggan så hundarna var ju påverkade av det   .

När kvällen kom och vi blev ensamma kvar var både hundarna och jag rätt nöjda   

Av Maria - 11 maj 2023 16:15

... vårens stora jippo.

Knallar i massor, tivoli och nästan festivalstämning!

Köpte korv på metervara och cocosbollar då
jag sprang igenom marknaden en sväng.

I övrigt fanns kläder, marknadsgodis, langos mm mm.


Av Maria - 9 maj 2023 16:14

Med nya överdrag till hundsängarna blev de som nya.

Brukar ha hundsängar i nylon med ben i hundgården, för att hundarna ska komma uppen bit från backen
Hundarna älskar dem, uppenbarligen sköna att ligga i och lätta att göra ren och såhär det inget om det regnar på dem.

Har haft orm i en av hundgårdarna EN GÅNG, men fy så obehagligt. Nu höll den hunden som var där då avstånd till ormen, men jag tycker om det hade varit Vinna. Smack bang bom, ingen nåd där. Införskaffade orm/sorkskrämmor på stubben och grävde ner utanför hundgårdarna (under sommarhalvåret). Har efter det faktiskt också kompletterat med flera, som jag satt i trädgården. Vet inte om det hjälper men hoppas!

Tar in sängarna över vintern men idag åkte de ut och blev favoritplats direkt!

Av Maria - 8 maj 2023 16:15

Hur trött kan man vara efter en veckas semester   ?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards