Livet på landet

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Hundträning - hur stavas det?

Av Maria - 16 januari 2009 14:59

Tänk, idag hittade jag två ryggsäckar i tvättstugan. När jag öppnade dem hittade jag skynken som det stod SBK på, jag hittade linor och halsband med rullar på - och jag har nästan glömt vad man använder dem till? Hittade hundfiltar också, så jag förstår att det har nåt med hunderiet att göra.

Nu är det längesen vi gjorde nåt riktigt vettigt... Undrar hur länge man kan skylla på löpet? Eller kylan? Och hur lätt är det inte att omskola en bruksmalle till en mysmalle? Lätt som en plätt, skulle jag vilja säga :)

Stackars Storlur...


 
 
Susanne

Susanne

16 januari 2009 18:04

Jag har inte heller någon motivation för träning, någon lydnadsträning blir det inte öht oftast. Spår och uppletande gör jag för husfridens skull;-) Ivar är en ängel på dagis, ligger och myser och jättecool på dagarna när jag jobbar. När jag kommer är han utvilad (och jag helt slut efter en dag på jobbet), det lyser om hela hunden "Koooooommer du nuuuuuu. Nu SKA vi LEKA!!!!!" Iofs är det väl mitt fel antar jag så jag får väl skylla mig själv;-)
Hoppas motivationen kommer tillbax snart så vi får se syster-yster på SM!!

http://web.telia.com/~u26108410

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall? Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt? Självklart är han intr...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

? idag med Pirripirran. Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad. Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben...

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards