Livet på landet

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Maria - 11 januari 2009 22:18

... är en bok av Stefan Einhorn som jag precis läst färdigt. En fantastisk bok, skriven av en fantastisk författare. Eftersom jag tror på uttrycket What goes around, comes around ( Det du ger ut, det får du tillbaka - på ett eller annat sätt, någon gång...) tyckte jag ju att den var extrans läsvärd - för boken genomsyras lite utav det tankesättet. Och även - naturligtvis - av den Gyllene Regeln: Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Lätt som en plätt egentligen - och ändå kan det vara så svårt...

Har tidigare också läst hans förra bok, Konsten att vara snäll, som också är riktigt bra. Rekommenderas för de som är intresserade!

Av Maria - 11 januari 2009 18:17

Idag har barnens mormor och lillasyster i huset och jag varit på Gränby Stormarknad utanför Uppsala och shoppat. Det var riktigt länge sen sist, kan jag säga. De har börjat bygga ut för att bli ännu större och det var riktigt roligt - faktiskt - att gå en sväng där. Plus att det inte var speciellt hysteriskt med folk (kanske har att  göra med att det inte är barnbidragshelg eller lönehelg eller nånting :) vilket såklart var jätteskönt.

Lillasyster har handlat MASSOR - stövlar, underkläder, skjorta, klänning, DVD-filmer mm mm - som hon iofs behövde, det mesta iaf, medan min kasse blev rätt tunn...

Varför?

Men nu klarar vi oss från stan en stund igen... tack & lov:)

Av Maria - 11 januari 2009 18:07

Stackars, stackars Storlur.  Hon blev ännu deppigare vartefter fredagen gick. Ville ut och kissa stup i kvarten och drack massor. Däremellan ville hon helst bara ligga. När vi var ute kissade hon (eller försökte iaf) många och långa gånger - mycket olikt henne.

Vi blev oroligare och oroligare för henne. Vi googlade på livmoderinflammation och där stod just de här symtomen som hon visat (vi hade inte kollat febern), det enda som var lite märkligt var att såna här problem brukar komma i slutet på löpet, eller efteråt, inte i början/mitten som hon är nu.

Eftersom min favvo-veterinär en gång sa - när jag frågade om det var något jag kunde göra själv i den här situationen - att jag kunde ge C-vitamin och se om det blev bättre, det skulle tydligen ändra floran eller något i livmodern, och det kunde funka om vi hade tur, så gick jag och gjorde iordning C-vitamin och gav henne. Övervägde ändå om vi skulle åka in till Ultuna eller inte (fredag kväll, såklart:( men bestämde oss för att hålla koll och avvakta till lördag morgon.

Och tro det eller ej - men hon har blivit mycket piggare! Hon får C-vitamin några gånger om dan och har återigen blivit sig lik. Slutat springa ut och kissa och tokdricker inte heller längre. Nu är hon dessutom glad som en lärka inne och ligger inte och deppar längre...

Storluren är förhoppningsvis på G igen!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards