Livet på landet

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Aldrig mera Kodak!

Av Maria - 16 januari 2009 16:44

Jag kommer aldrig någonsin mer att köpa en pinal med varumärket Kodak. Jag pratar om kameran som lillasyster i familjen köpte för egna pengar och som dog efter FYRA månader, och ett ärende som Kodak skött under all kritik! De har förlorat all den varumärkesstatus de någonsin haft, och det rejält och på alla plan - produkter, personal och service. Jag har mailat och pratat på telefon om denna trasiga kamera (som ännu inte kommit åter efter den andra reparationen, och då skickades den till Kodak den 11/12...), jag har varit arg, förbannad och ännu argare. Jag har sparat varenda ord i mailkonversationen och letat upp adresser till Kodaks VD och PLUS med Sverker Olofsson. För att gå vidare...

Men - så kommer ett mail ifrån NetOnNet, mitt i denna härva (där kameran är inköpt från början men där också Kodak begärt att sköta sina reklamationer och reparationer själva, utan inblandning från NetOnNet), där de ville följa upp det här ärendet där de hänvisat till leverantören, och kolla upp hur det gått, och om jag som kund var nöjd. Gissa om jag kräktes! Över Kodaks hantering, alltså!

Och vet ni vad - NetOnNet går in och tar Kodaks ansvar i detta, tar över ärendet med den trasiga Kodak-kameran och erbjuder oss en ny i samma prisklass!

Lika arg som jag är på Kodak, lika glad är jag över NetOnNets fantastiska service & personal! Tack Daniel! You made my day!

Och till alla som jag känner - titta hos NetOnNet innan du handlar hemelektronik någon annanstans på nätet!

 
 
Ingen bild

Anna

16 januari 2009 17:58

NetOnNet gör ju helt rätt! Om jag inte minns helt fel är det inköpsstället enligt konsumentköplagen som man skall reklamera till. De kan inte hänvisa till tillverkaren. Men det är ju juste att höra av sig och sedan agera utan att blinka ;)

 
Susanne & dogzen

Susanne & dogzen

16 januari 2009 18:00

Härligt att det löst sig med kamerna, men uruselt skött av KODAK.

http://web.telia.com/~u26108410

 
Ingen bild

Maria

16 januari 2009 18:01

Ja, eller hur! Det är möjligt att det är deras skyldighet, enligt lagen, men hos mig får de iaf en stjärna i himlen för ett proffsigt agerande!

 
Ingen bild

Maria

16 januari 2009 22:04

Ja, NetOnNet, alltså...;)

 
Ingen bild

Anna

17 januari 2009 08:16

Ja, precis. Det är ju självklart bättre om det går smärtfritt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards