Livet på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 16 mars 2009 22:10

Idag har vi haft Tävlingssekreterarutbildning igen. För tredje gången. Och sista innan slutprovet....

Ikväll fick vi leka med demoversionen av Aldurs Prov, ett alldeles fantastiskt program skapat för hundtävlingar. Är djupt imponerad av Jonas Hammarberg (hemsida här) som skapade detta program - vilken klipsk kille! Så nu är det bara att börja plugga regelbok och räkneövningar så det sitter innan slutprovet...

Av Maria - 16 mars 2009 21:59

Ikväll har vi kört upp Edwin till TIRK. Utan så mycket som en aningens halvhalt trampade han raka vägen från stallet - utan omväg och utan att passera gå! - rakt upp på transporten utan att blinka! Lugn som en filbunke dessutom. Det är då man nästan får en klump i halsen av lycka... igen.

Anledningen till den tillfälliga flytten är att Storasyster gör sin prao på TIRK måndag till torsdag, och då får han följa med så hämtar vi hem honom igen på torsdag.

Vilken lycka för både henne & Edwin! Nu blir det träning i ridhuset på ledig tid!

Här en sommarbild på Prinsen:

Det är inte utan att man längtar lite till sommaren när man ser det här gröna fina...

Av Maria - 15 mars 2009 20:53

Ikväll har jag varit och träffat två av mina gamla kollegor när jag jobbade inom vården för 100 år sen (känns det som :), Kicki & Marina.

Sååå roligt. Vi jobbade natt tillsammans på ett äldreboende under några år och hade grymt roligt tillsammans - och massor att prata om idag! Massor av tokiga incidenter - speciellt då vi alla hade (och till viss del har kvar idag) ett rejält temperament och en rejäl dos med humör :)

Så vänner - det är värdefullt! Håll i dem hårt!

Av Maria - 15 mars 2009 20:43

Idag med Ässi, Lia, Legato och Ramses. Och vilket väder! En ren njutning att vara ute. 4 plusgrader och strålande sol från en klarblå himmel! Oslagbart!

Och alla hundarna gick kanon. Inga problem för nån att gå ut på nån sträcka, och det bådar ju gott (törs man säga så när det är tävling igen nästa helg?). Däremot strulade samtliga hundar till det på förlängningen på sträckan A-C så där krävdes det en och annan förarinsats, men på det hela taget tror jag vi var nöjda allihopa.

Sen drack vi kaffe och pratade hund hos Eva och Tomas och tittade på deras nya fina kök och blev grymt imponerade allihopa!

Här Ässi på A-stationen:

Av Maria - 14 mars 2009 22:22

Malena Ernman & Caroline af Ugglas slog hela popeliten ikväll, i Melodifestivalens grande final!

Say no more...

Av Maria - 14 mars 2009 20:22

... aj, aj, aj.

Slutade äta kortison helt i måndags (efter 2,5 månads knaprande:::) efter ett läkarbesök då man vill utreda mina konstiga symtom. I slutet på veckan hade mitt högra pekfinger svällt upp enormt och gjorde rejält ont. Idag frågade sambon om jag inte borde åka till sjukhuset med det, då han tyckte att det - jag citerar: - började se groteskt ut.

Sagt och gjort, jag åkte ner till akutmottagningen på kvällskvisten, dr kände och det gjorde *%&# ont. Och detta resulterade alltså i en kortisonspruta mitt i den onda leden...

Ingen höjdare, men det gick bra, jag fick en bedövningsspruta först (ajajajaj!) och en syster som höll handen :) men nu jäklar börjar det göra rejält ont igen :(

Meningen är väl ändå att det ska bli bättre, måste jag tro...


Av Maria - 14 mars 2009 16:38

Idag har vi lastat Edwin och åkt till ridhuset för lite egenträning.

Så himla kul och så enkelt allting blev när lastningen löste sig! Så Soffi & Edwin tränade nästan en timme i ridhuset på eftermiddan, och Lillasyster, Sambon & jag tog en promenad med hundarna under tiden.

Fullt ös - men inte medvetslös :)

Och så tog Ässi vårens (?) första dopp (eller vad gör man inte för en pinne?):

Sen tillbaka till ridhuset lagom för att se Soffi & Edwin avsluta, och det såg riktigt bra ut! Så roligt - det här kommer vi att göra om!

Av Maria - 14 mars 2009 16:35

Var på kommunfest igårkväll. Skitroligt! En bra bit över 400 pers - samtliga kommunanställda i olika former. Välkomstdrink, tacobuffé, bar och party hela natten! Fredrik de Jounge sjöng, TMMB (Too Much Monkey Business) spelade (och nej, inte samtidigt!) och sen var det DJ resten av kvällen.

Och det man orkade igår, det orkar man inte idag - om ni förstår...


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards