Livet på landet

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Ett erbjudande om jobb...

Av Maria - 21 december 2009 21:28

... har jag fått idag. På stående fot. Och som jag naturligtvis kommer att fundera på. Ibland är det tillfälligheterna som gör att det händer saker och ting, och erbjudandet idag var verkligen ett sådant. Att jag skulle träffa denna människa - som jag inte känner sedan tidigare - i en situation, där jag på stående fot blir seriöst erbjuden ett jobb (som jag absolut skulle kunna tänka mig, dessutom)...

Ja, visst är det fascinerande.

Och precis i dagarna har jag skrivit på för 3 månader till på mitt nuvarande jobb (som jag också trivs mycket bra med...). Men det var alltså inget hinder.

Så, nu blir det till att fundera. Och fundera.

Men det är rysligt angenäma funderingar, kan jag lova...


 
 
Ingen bild

Vickan

22 december 2009 13:52

Spännande med nytt jobb...! Nyfiken blir ju jag då förstås...
Men du har ställt till det för lilla Raffen - nu springer han barfota med lätt uppkavlade byxben Hela Tiden, det är knappt man får på honom skor när han ska ut ( för att mocka tex) och rakat sig har han inte gjort sen i lördags ...kattstackarn släpper han inte heller i från sig...
Kramelikram

 
Ingen bild

Maria

22 december 2009 16:22

Haha - tokfia!!
Jobbet är så hemligt så jag knappt får tänka på det innan jag bestämt mig, och när det gäller Raffen låter det som att det bara är fotbojan och whiskeyn som saknas...

 
Susanne

Susanne

24 december 2009 09:10

Skoj med jobberbjudande! Det låter ju som om det var menat åt dig mtp att denna människa kom i din väg precis nu.

http://web.telia.com/~u26108410

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Av Maria - Fredag 10 maj 23:28

Clara och jag tog en tur till Magasinet Iggelbo - och jisses vad med fina blommor och annat de har! Köpte lite blommor och ett par fina dahlior! Kära Clara i shoppartagen: Hem och planterade lite blommor, satte även om tomatplantor som vuxit ur s...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards