Livet på landet

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Maria - 22 december 2009 19:31

... var det dags igen för hovslagare. Huva, vilken dyr hovslagare jag har hittat på. Men bra. Bäst av dem jag provat hittills, inget snack om saken. Så vi kör så länge jag har råd:)

Kallt har vi haft, mellan minus 10 som varmast   mitt på dan, och ner mot minus 20 morgon och kväll. Hiskeligt småkyligt. Men vackert, mycket snö som gnistrar och  en blek decembersol... Härliga vinter!

  

Så har vi haft älgbesök idag. Vi har 4 älgar som stryker runt gården då och då, Sofia har stött ihop med dem när hon ridit vid något tillfälle, och när vi släpper ut hundarna på kvällen är de som galna. Spökfantasier har vi trott, men det har säkert varit älg.

Imorse hade de varit vid grannens hästhage och skrämt deras hästar, och frampå dan kom de alltså till oss. Tittade ut genom fönstret, och belåtet mumsande på något träd står EN ÄLG! På andra sidan hästhagen.

Och alla ville se - samtidigt:

  

Ässi tog ett hopp upp i Sofias säng för att få bästa utsikten:

  

Och hästarna! Funderade frustande vad det där var för ett konstigt djur:

  

Tydligen har de klarat sig hittills under älgjakten. Smarta älgar eller dumma jägare, frågar man sig...?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards