Livet på landet

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Maria - 27 december 2009 20:45

  

... och en underbar sådan. Minus 17 grader i morse, man trodde inte riktigt sina ögon. Men det var sant. Och stor sol. Och vackert som tusan.

  

Frampå förmiddagen lyckades Sofia lura med mig  ut på en härlig ridtur i skogen, bland snötyngda granar och en alldeles bedårande vacker vintermiljö.

Livrädd var jag, ska villigt erkännas, det var flera år sedan jag red sist - och jag tycker fortfarande att Natta är så stor, så stor... Får en känsla av svindel så fort jag ska hoppa upp på henne... Men så otroligt snäll. Vilken häst!

  

Vi var ute nästan en timme, och Ässi var med och sprang i djupsnön, mycket förundrad över att matte satt på hästryggen. Vid ett tillfälle försökte hon till och med klättra upp till mig - och Natta sa ingenting!

När ridningen och hästpysslet var klart (morotspussar och mulpussar) kom hela familjen P med Falcon och hälsade på, så Falcon fick träffa brudarna i Rocknö. Det var nog en vidunderlig uppleveslse för Falcon, men han tog det mycket bra. En cool kille som blev djupt impad av Ässi, trots att hon domderade med honom...

  

Jätteroligt att träffas och hinna prata lite. Nu ska vi ju fira nyår ihop, så vi ses snart igen!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards