Livet på landet

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Stanna eller gå?

Av Maria - 23 januari 2010 22:34

Det är något jag funderar dag och natt på nu.

Ja, det gäller jobbet såklart .

  

Har idag ett jobb som jag trivs jättebra på, både med arbetsuppgifter och kollegor. Sen finns det såklart nackdelar - även om de inte är så många - med det här jobbet, som med allting annat.

Så har jag då av liksom en händelse blivit erbjuden ett nytt jobb, som känns hur intressant som  helst. Och nu har jag alltså tok-beslutsångest   .

Man vet vad man har... osv. Och vad jag har, är ett jobb med trygghet, fast månadslön, lediga helger, semester om sommaren, jobb dagtid måndag till fredag och inga helger.

Det nya jobbet är mera osäkert, obekväma arbetstider, förmodligen mycket mera jobb (eller åtminstone krävs en större tillgänglighet), tveksamt om möjlighet till någon längre sommarsemester, osäker inkomst - men alldeles säkert 1000 gånger roligare än det jag har idag. Och med möjlighet till eget företagande.

Å fan vad jag grubblar. Dag och natt. Väntar mig ett tecken i rätt riktning från Universum, men antingen kommer inga, eller också har jag missat dem   .

Så jag grubblar vidare, en stund till.

Snart måste jag nog lämna besked...

  


 
 
Ingen bild

Anna

24 januari 2010 10:19

Livet är för kort för att tveka. Man måste chansa för att vinna...

 
Susanne

Susanne

24 januari 2010 17:06

Spännande!! MEN svårt förstår jag att fatta beslutet! Hoppas du får nåt tecken som *hjälp* att komma fram till det rätta för dig.

http://web.telia.com/~u26108410

 
Ingen bild

Maria

24 januari 2010 22:14

Fortfarande inga tecken, eller också är jag inte kapabel att se dem:) Avvaktar en stund till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards