Livet på landet

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Maria - 30 januari 2010 18:35

... är det inte. Bara träningsvärk sedan tisdagens yoga   ;)

Och snart är det dags igen!

Av Maria - 30 januari 2010 18:14

Now we're talking... VINTER!

Snön började falla här ute igår eftermiddag. Och föll, och föll och föll. Oavbrutet. Och faller fortfarande. Jag vet inte om jag nånsin varit med om att vi haft så mycket snö. Har säkert kommit närmare en meter senaste dygnet. Och då fanns det rätt mycket tidigare:)

Underbart härligt, säger jag, som älskar vintern. Bara man slipper skotta snö. Handskotta åtminstone. Thank god för Kubotan!

Och för 4-hjulsdrivna bilar och vedkaminer i huset!

  

Hästarna har fått stå inne nästan hela dan, Natta & Titti fick komma ut på ridpromenad medan Edwin åt lunch i hagen:

  

Han fick gå en vid-handen-promenad efter lunchen, och sen komma in. Fryslorten våran:)

Hundpromenaden måste göras, oavsett vilket vädret är, såklart.

  

Och Ässi kämpar med sina pinnar:

  

Drunknar nästan i snön. Men ger sig aldrig!

Men nu har vi borstat av oss snön, druckit en mugg kaffe och ätit grisöron (ja, jyckarna alltså). Nu laddar vi för tacos och finalen av Robinson.

(Om sambon inte sitter fast i Kubotan i nån snöhög:)


Av Maria - 30 januari 2010 18:09

... på landet.

Hade ställt in mig på en heldag på IKEA idag med vännen E och yngsta dottern, men när jag vaknade och tittade ut, gav jag upp tankarna på det. Visste inte ens om jag skulle ta mig den knappa kilometern från huset ner till landsvägen...

  

Sofia hade bjudit hem agilitygänget på nån upptaktsträff på förmiddagen eftersom klubbstugan är kall och frusen och utan vatten.

Då passade vi övriga i familjen att sticka ner till centralorten och handla lite...

Rea på Monique, hittade lite tröjor till brudarna:

 

Shoppade ved, grisöron och  handskar & fingervantar  på Granngården:

  

(Behövs i det här vädret:)

Lördagsgodis blev det också...

  

En fika och en trevlig stund hos farmor hann vi också med, innan vi styrde ut i snöröken mot livet på landet igen...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards