Livet på landet

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Maria - 7 januari 2010 20:37

  

... har jag fått idag av en kollega på jobbet. Som är utbildad inom detta.

Värmesystemet hade pajjat så vi hade runt 16 grader i huset, och jag råkade nämna att det inte gjorde saken bättre av att ha en begynnande bihåleinflammation (kom tvärt i går kväll). DÅ hämtade hon hela nål-lådan, och satte nålar i ansiktet på mig tills jag såg ut som en igelkott. Sa att det förhoppningsvis skulle häva bihåleinflammationen, eller få den att vandra tillbaka, åtminstone. Satt med nålarna i ca 20 min, en jättehäftig känsla. Långa nålar, men det kändes ingenting när hon stack in dem här och där (ooops, inte här och där såklart, utan på väl valda punkter förstår jag).

Jag blev jättetrött efteråt, och nu, ikväll, känns det som att bihåleeländet har börjat lossna. Redan första dan - det här som brukar ta evigheter innan man blir av med. Kanske får en ny duvning med nålarna i morgon, för att skynda på det lite ytterligare. Återkommer med mera info.

Om inte annat har jag fått prova något helt nytt!   

Och om akupunktur kan man läsa mera här.

Tack Helena!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards