Livet på landet

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Maria - 2 januari 2010 15:10

... sitter på min vägg. Eller, såklart, inte hon, men en del av hennes alster.

Bara för att jag tycker om det hon gjort.

  

Av Maria - 2 januari 2010 15:00

  

... blev det idag.

Målartvätt, maskning, spackling och målning har vi roat oss med idag. Eller roat och roat...   

Dörrhål i furu ska målas vita, och furudörrar ska bytas ut till vita spegeldörrar. Weeiiiooo!

Bort, bort, bort:

  

Måla, måla, måla:

  

Blir bra när det blir klart. Vägen dit är väl inte så kul, kanske...

Köket får sig också en och annan strykning och lite förbättring här och där.

Färgen heter lammull, och jag älskar den:

  

Återkommer med bilder när dörrar och karmar är vita!

Av Maria - 2 januari 2010 14:57

... fortsätter vräka ner. Har snöat ymnigt i snart två dygn, och vi kan bara gissa hur mycket snö som kommit. Massor! Subaru-väder, kallar vi det också. Eftersom vi bor på landet, och plogbilen bara kör upp på vår väg när alla andra vägar är plogade, är det inte dumt att ha en bil som tar sig fram i alla lägen:)

Och det gör ju vår Subaru, därav namnet Subaru-väder...

Alla pippisar är iaf glada för kärvarna jag satte ut till jul:

  


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards